ماف نیوز: خلیل کریمی فعال کارگری اهل سنندج، با احتساب دوران بازداشت قبل از صدور حکم پس از تحمل دو ماه حبس از زندان آزاد شد. او روز یکم مهرماه سال جاری جهت تحمل دو ماه حبس مرتبط با محکومیتش از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” بازداشت و به زندان سنندج منتقل شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸، “خلیل کریمی” فعال کارگری شهرستان سنندج با اتمام مدت محکومیتش از زندان این شهر آزاد شد.

تلگرام ماف نیوز

او روز دوشنبه ۱ مهرماه در پی مراجعه به دادگاه انقلاب سنندج بازداشت و جهت تحمل حبس روانه‌ی زندان شده بود.

پیشتر در تاریخ ۱ مردادماه سال جاری، حکم شعبه‌ی چهارم دادگاه تجدیدنظر استان مبنی بر دو ماه حبس تعزیری به آقای کریمی ابلاغ شده بود. او روز یکشنبه ۲۳ تیرماه، در شعبه‌ی مذکور حضور یافته و مورد محاکمه قرار گرفته بود. وی در تاریخ ۱۳ خردادماه با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر کردستان احضار شده بود.

خلیل کریمی در مرحله بدوی و در تاریخ ۱۹ شهریور ۹۷ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج محاکمه شده و روز شنبه ۱ دی‌ماه ۹۷ حکم یک سال حبس تعزیری از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” به وی ابلاغ شد.

احضار آقای کریمی در رابطه با اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “شرکت کردن در مراسم روز جهانی کارگر” و “شرکت در کمپین نه به اعدام” بود که در دادگاه دفاعیات خود را در این رابطه ارائه داد. او پیشتر در تاریخ ۱۴ تیرماه ۹۷ در مورد این موارد تفهیم اتهام شده بود.

این فعال کارگری، قبلا هم چندین بار در همین رابطه با بازجویی و بازداشت مواجه شده است.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com