ماف نیوز: هفت متهم سیاسی در شهرهای ارومیه و سنندج با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام از سوی دادگاههای انقلاب، مجموعا به ۱۵۵ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، “جلال سورمان” از اهالی منطقه‌ی ترگور ارومیه از سوی دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

تلگرام ماف نیوز
جلال سورمان روز ۲۲ تیرماه ۹۸ در محل سکونتش در شهرک دانشگاه بازداشت و روز پنجشنبه ۲۱ شهریور با تودیع وثیقه‌ی سیصد میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات این شهرستان آزاد شده بود.

همزمان از سنندج گزارش شده است که چهار شهروند به نامهای “یادگار جعفری”، “یاسین کریمی”، “هیمن محمدیان” و “پوریا ناصری” از سوی شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “تبلیغ علیه نظام به نفع یکی از احزاب کرد مخالف نظام” هرکدام به یک سال زندان محکوم شدند.

این افراد روز شنبه ۲۲ تیرماه ۹۸ بازداشت و روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه، با تودیع قرار وثیقه موقتا آزاد شده بودند.

دادگاه انقلاب این شهر در حکمی دیگر “حیدر قربانی” فرزند علی را به ۱۲۰ سال حبس و “محمود صادقی” فرزند عارف را با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام به ۳۰ سال حبس محکوم کرده است.

این افراد در زندان مرکزی سنندج محبوس می‌باشند و طی روزهای گذشته احکام‌شان در زندان به آنها ابلاغ شده است.

حیدر قربانی و محمود صادقی در مهرماه ٩۵ به همراه دو شهروند دیگر به نامهای “حسین روحانی” و “حسن قربانی” به اتهام دست داشتن در قتل چند تن از اعضای سپاه پاسداران بازداشت شدند.

از این افراد، حسین روحانی و حسن قربانی پس از اتمام بازجوییها موقتا با تودیع وثیقه تا هنگام پایان مراحل دادرسی آزاد شده‌اند.

هیمن محمدیان

جلال سورمان

حیدر قربانی

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com