گریز از وطن

چهارشنبه, 24ام اسفند, 1401

منبع این مطلب ایرون

نویسنده مطلب: نویسنده: بابک نیلی‌پور / به کوشش: هادی کامیاب
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

نشر آفتاب منتشر کرده است:

گریز از وطن

نویسنده: بابک نیلی‌پور
به کوشش: هادی کامیاب

همیشه می‌آییم تا برویم. همین آمدن و رفتن را سفر گویند. سفر ذهنی و سفر عینی دو اتفاقی است که در عالم عین و خیال رخ می‌دهند و اگر نوشته شود، سفرنامه‌اش می‌نامیم. نام دیگر این سفرنامه، یادمان و خاطره است تا آیندگان چراغ راه‌شان کنند و در صورت نادرست بودنش، تکرار نشود.
کتاب “گریز از وطن” هم خاطره کسی است که سفر عینی یک ساله‌اش از ایران تا آلمان را در شش دفتر دست‌نویس که قصه فرار و نجات جان در چنته دارد را نه خود او که با سفری ذهنی ما را در عین جهان واگذاشته است، که دوستی به پاس هم‌نشینی و خاطره‌های خوب با هم بودن، تنظیم و منتشر می‌کند.

سفر عینی دوستی که اکنون با ما نیست، چنین شروع می‌شود:

“اتفاق غریبی است: روز کنده شدن ما از تهران مصادف شده با روزی که پدر و مادرم برای دیدار دخترشان به تهران می‌آیند. خواهرم یک سالی است در اوین زندانی است، شوهرش را اعدام کرده‌اند و او دختر خردسالی را در زندان به دنیا آورده که هنوز با خودش زندگی می‌‌کند. هر وقت که برای دیدن دخترشان از شیراز به تهران می‌آیند، دوست دارند به هتل بروند، مزاحم ما نمی‌شوند. ما که نمی‌توانیم آفتابی شویم. از طرف دیگر هم نمی‌خواهند مزاحم خویشان نزدیک خودشان شوند، آشنایانی که در صف بندی پس از انقلاب، طرفدار سرسخت رژیم  حاکم شده‌اند، و دائماً رفت و آمد خانواده را رصد می‌کنند”.

برای تهیه این کتاب می‌توانید به سایت نشر آفتاب یا فروشگاه آنلاین شرکت لولو مراجعه و نسخه کاغذی کتاب را به قیمت بیست (۲۰) دلار آمریکا خریداری کنید.

دوستانی که مایل به خرید نسخه الکترونیکی کتاب هستند، می‌توانند مبلغ ۱۲ دلار آمریکا به حساب پی پال نشر آفتاب با آدرس aftab.publication@gmail.com واریز کنند، فیش پرداختی را برای ما بفرستند تا نسخه الکترونیکی کتاب برایشان ارسال شود.

عزیزانی که ساکن ایران هستند و مایل به خواندن نسخه الکترونیکی این کتاب هستند، کافی است به نشر آفتاب ایمیل بفرستند تا برای پرداخت ۳۰ هزار تومان هزینه کتاب، در ایران راهنمایی شوند.

آدرس فروشگاه آنلاین شرکت لولو اینجا

آدرس سایت نشر آفتاب
www.aftab.pub
آدرس پست الکترونیکی نشر آفتاب
info@aftab.pub
aftab.publication@gmail.com

شناسنامه کتاب:
نام کتاب: گریز از وطن
نویسنده: بابک نیلی‌پور
به کوشش: هادی کامیاب
ویراستار: نون الف
ژانر: خاطره
سال انتشار: ۱۴۰۱ خورشیدی
نقاشی روی جلد: نون نون
اجرای طرح جلد: نادیا ویشنوسکا
صفحه پرداز: مهتاب محمدی
ناشر: نشر آفتاب، نروژ
شماره شابک: ۱-۱۶۲۰-۴۴۷۸-۱-۹۷۸

 

 برو به آدرس

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: ایران, تمام مطالب, فرهنگ

برچسب‌ها: | | | |

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.