ماف نیوز: دو کولبر در پی شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران در مناطق مرزی شهرستان‌های سردشت و ارومیه به شدت زخمی شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز جمعه ۲۶ مهرماه، گروهی از کولبران در مناطق مرزی سردشت هدف شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفتند که در جریان آن یک کولبر به نام “اسکندر حمزه‌زاده” از اهالی روستای “دیناران” زخمی شد.

تلگرام ماف نیوز

همزمان چند روز پیش در ارتفاعات مرزی ارومیه در نزدیکی روستای سیارک، گروهی از کولبران هدف شلیک همین نیروها قرار گرفتند که در نتیجه یک کولبر به نام “ماهر طاقی” ۲۶ ساله از ناحیه‌ی پا زخمی شد.

این کولبران از فاصله‌ی نزدیک، بدون اخطار قبلی و به ظن حمل کالای قاچاق هدف قرار گرفته‌اند و پس از مصدومیت، جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت‌بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می‌آورند و سالانه ده‌ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران کشته و‌ یا زخمی می‌شوند.

اسکندر حمزه‌زاده


ماهر طاقی


+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com