در لیستی که در ماه آوریل ۲۰۱۹ توسط دولت آلمان در مورد کشور‌های خطرناک برای هم‌جنس‌گرایان منتشر شده است، ایران از جمله کشورهایی نام برده شده‌است که هم‌جنس‌گرایی در آن‌ها می‌تواند با مجازات اعدام رو به رو شود.

ایران از بدترین کشورهای جهان برای هم‌جنس‌گرایان

دولت آلمان در پاسخ به تقاضای حزب سبز‌های این کشور لیستی از کشور‌های خطرناک برای هم‌جنس‌گرایان تهیه کرده‌است. ایران در این لیست از جمله کشورهایی نام برده شده‌است که هم‌جنس‌گرایی در آن می‌تواند با خطر اعدام مواجه شود. بنا بر گزارش دولت آلمان دست‌کم در سی و هفت کشور جهان هم‌جنس‌گرایان تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

در کشورهایی مانند ایران، موریتانی، عربستان سعودی، سودان، امارات متحده عربی و یمن مجازات‌های سنگینی در انتظار این افراد است. در این کشورها احتمال مجازات اعدام نیز علیه هم‌جنسگرایان وجود دارد.

این گزارش هم‌چنین به این نکته اشاره کرده که در برخی کشورهای آمریکای لاتین، در هند و در غرب کشورهای حوزه بالکان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رخ داده است.

این گزارش در پاسخ به حزب سبزهای آلمان در مورد وضعیت هم‌جنسگرایان در جهان از سوی دولت داده شده است. حزب سبز‌ها از دولت آلمان خواسته است که مساله‌ی حقوق اقلیت‌های جنسی را در سیاست خارجه‌ی خود مد نظر قرار بدهد. پیش از این در گزارشی که در روزنامه‌ی انلاین Der Tagesspiegel در همین رابطه منتشر شده بود، درج شده بود که هم‌جنس‌گرایی هنوز در هفتاد کشور جهان جرم‌انگاری شده است.

در تقاضای حزب سبز‌های آلمان به وضعیت بد زنان هم‌جنس‌گرا در آفریقا، تعقیب، شکنجه و مجازات اقلیت‌های جنسی در مالزی و اعدام هم‌جنس‌گرایان در کشورهایی مثل ایران، یمن و عربستان سعودی اشاره شده‌بود. حزب سبز‌ها از دولت آلمان خواسته‌است به شکل فعال‌تری پیگیر احقاق حقوق از دست‌رفته‌ی اقلیت‌های جنسی در جهان باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com