ماف نیوز: درخواست فخرالدین اسریسی زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه جهت انتقال به زندان محل سکونت خانواده‌اش (اشنویه) با مخالفت روبرو شد. او هم‌اکنون دوره‌ی محکومیت سه‌ ساله‌اش را در زندان ارومیه سپری می‌کند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، اخیرا درخواست انتقال “فخرالدین اسریسی” زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه جهت انتقال به زندان اشنویه با مخالفت روبرو شده است. وی همچنین تاکنون از اعزام به مرخصی محروم بوده است.

فخرالدین اسریسی


تلگرام ماف نیوز
فخرالدین اسریسی فرزند علی از اهالی شهرستان اشنویه روز شنبه ۲۲ مهرماه ۹۶ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخاف نظام” در شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب ارومیه با استناد به ماده‌ی ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی در رابطه با “عضویت در سازمانهای برهم‌زننده‌ی امنیت” به ریاست قاضی شیخلو به پنج سال حبس محکوم شد. این حکم بعدها در دادگاه تجدیدنظر به سه سال حبس کاهش یافت.

فخرالدین اسریسی روز ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ توسط نیروهای سپاه پاسداران در اشنویه بازداشت و بعد از سه هفته نگه‌داری در بازداشتگاه سپاه ارومیه، به بندهای جرایم زندانیان عادی در زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود.

او روز ۶ دی‌ماه ۹۶ با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان ارومیه آزاد شده بود و پس از کاهش حکم در دادگاه تجدیدنظر، مجددا بازداشت و جهت تحمل حکم به زندان ارومیه منتقل شد.

براساس ماده‌ی ۲۳۱ آیین‌نامه‌ی سازمان زندان‌ها، این سازمان در رابطه با جابجایی زندانیان مرجع تصمیم‌گیرنده می‌باشد مگر در مواردی که زندانی از سوی دستگاه قضایی، علاوه بر حبس، به تبعید نیز محکوم شده باشد.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com