ماف نیوز: نیروهای سپاه پاسداران گروههایی از کولبران را در ارتفاعات مرزی شهرستانهای ارومیه و اشنویه مورد تیراندازی قرار دادند که در نتیجه یک کولبر جان خود را از دست داده و دو کولبر دیگر به شدت زخمی شده‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸، یک کولبر به نام “شفیع حمیدی” فرزند هاشم در نزدیکی روستای خانیک از توابع شهرستان ارومیه از سوی نیروهای سپاه پاسداران هدف قرار گرفته و از ناحیه‌ی پا به شدت زخمی شد.

ریبوار عمرزاده


تلگرام ماف نیوز
در خبری دیگر از شهرستان اشنویه گزارش شده است که شب شنبه ۳۰ شهریورماه، گروهی از کولبران در ارتفاعات مرزی کیله‌شین هدف شلیک مستقیم همین نیروها قرار گرفتند و در جریان آن یک کولبر به نام “ریبوار عمرزاده” ۲۰ ساله فرزند عزت از اهالی روستای “پوش آباد” جان خود را از دست داده و یک کولبر دیگر به نام “رسول گوران” از اهالی روستای “کانی رش” زخمی شده است.

در هر دو مورد، نیروهای سپاه بدون اخطار قبلی و از فاصله‌ی نزدیک کولبران را به ظن حمل کالای قاچاق مورد تیراندازی قرار داده‌اند.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت‌بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می‌آورند و سالانه ده‌ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران کشته و‌ یا زخمی می‌شوند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com