نکاتی درباره امنیت دیجیتال توییتر پس از مالکیت ماسک

در هفته‌های گذشته که میلیاردر عرصه فناوری، ایلان ماسک، بالاخره پروسه خرید توییتر را به پایان رساند، نگرانی‌های زیادی در این خصوص ابراز شد. یکی از دردسرسازترین اقدامات ماسک: برکناری کارکنان بخش امنیت و ایمنی این شرکت بود. فعالان این عرصه در سراسر جهان نگرانند و البته دلایل خوبی هم برای نگرانی خود دارند. اگر تصمیم دارید در توییتر بمانید، یا پلتفرم دیگری مهاجرت کنید و یا حساب‌های خود را در چندین پلتفرم حفظ کنید، ضروری است اقداماتی را برای افزایش امنیت دیجیتال خود انجام دهید.

برای کمک به شما در انجام این کار، خطوط راهنمای امنیت دیجیتال Accessnow، به عنوان یک منبع رایگان بصورت تمام وقت ۲۴/۷ برای خدمت به جوامع مدنی در سراسر جهان در دسترس است، و همچنین تعدادی دستورالعمل‌ پایه و ضروری را برای شما مهیا کرده است. به خاطر داشته باشید: هر کسی یک پروفایل امنیتی منحصر به فرد دارد و هیچ راه حل یکسانی برای افزایش ایمنی دیجیتال همگان وجود ندارد. اگر مدافع حقوق بشر، روزنامه نگار یا فعال مدنی هستید، و به کمک فوری و اضطراری یا مشاوره ای متناسب با شرایط خاص خود نیاز دارید، مستقیماً با ما تماس بگیرید.

در اینجا یک راهنمای جامع عالی برای مدیریت و امنیت حساب توییتری شما ارائه میدهیم.

اگر تصمیم به حفظ اکانت توییتر خود دارید، نکات امنیت دیجیتال زیر را دنبال کنید:

۱− از طریق دانلود پست‌ها و پیام‌های خصوصی خود، پست‌‌های خود را بایگانی و نگهداری کنید. با توجه به اینکه هنوز مشخص نیست توییتر چقدر پایدار خواهد بود و اینکه آیا برنامه‌ای برای محافظت از داده‌های شما دارد یا خیر، به نظر می‌رسد در حال حاضر بایگانی گزینه مناسبی برای حفظ آنچه تا کنون دارید می‌باشد. در اینجا یک راهنمای خوب برای فرآیند ارائه شده است.
۲− با فعال کردن احراز هویت چند مرحله از حساب خود محافظت کنید. اخراج های گسترده اخیر توییتر، کل شرکت از جمله تیم های مهندسی و امنیتی توییتر را تحت تاثیر قرار داده است. این بدان معنی است که در صورت نقض یا از دست دادن اطلاعات، بازیابی حساب شما ممکن است طولانی تر یا پیچیده‌تر شود. برای جلوگیری از این تأخیر، مطمئن شوید که اطلاعات تماس شما به‌روز است و احراز هویت چند مرحله‌ای و همچنین حفاظت از رمز عبور را در حساب خود فعال کرده‌اید.
توجه: گزارش‌هایی رسیده که بیان می‌کنند ممکن است احراز هویت چند مرحله‌ای با استفاده از پیامک، دیگر فعال نباشد.

۳− در مورد استفاده از ویژگی «ورود با توییتر» تجدید نظر کنید. توصیه میشود از این حساب به عنوان «ارائه دهنده هویت» استفاده نکنید. اگر از این ویژگی برای دسترسی به سایت‌های دیگری که مورد اعتماد شماست استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم نام کاربری، رمز عبور و احراز هویت چند عاملی مستقل را تغییر دهید یا از ارائه‌دهنده هویت دیگری استفاده کنید.
۴ توییت ها و پیام های خصوصی قدیمی را حذف کنید. با توجه به اینکه پیام های خصوصی در توییتر رمزگذاری نمی شوند توصیه میشود از توییتر برای اشتراک گذاری اطلاعات حساس استفاده نکنید. نگرانی در مورد حریم خصوصی و امنیت پیام‌های توییتر چیز جدیدی نیست، و در حال حاضر با توجه به تغییر مالکیت و مدیریت توییتر به ماسک و نامشخص بودن روند آتی آن، بهتر است توییت‌های عمومی قدیمی خود و یا هر پیام خصوصی ای را که نمی‌خواهید در معرض دید عموم قرار داشته باشد، حذف کنید. می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا از ابزاری مانند Semiphemeral استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد به راحتی توییت‌ها، لایک‌ها و پیام‌های خصوصی قدیمی خود را بصورت خودکار حذف کنید. اگر مورد آخر (پیام خصوصی) از نظر شما موضوع حساسی می باشد، به خاطر داشته باشید که از گیرنده نیز بخواهید همین کار را انجام دهد، زیرا در غیر این صورت، یک کپی از پیام های ارسال شده شما در دیتابیس این پلتفرم حفظ می شود، حتی اگر این پیام ها از صندوق پستی شما حذف شوند.
۵− قابلیت شناسایی و ردیابی موقعیت مکانی تان را غیرفعال کنید. با غیرفعال کردن دسترسی افراد به هویت شما از طریق شماره تلفن یا آدرس ایمیل تان، و همچنین غیرفعال کردن قابلیت اضافه شدن اطلاعات موقعیت مکانی به توییت های تان، تا حد ممکن فعالیت های خود را در توییتر خصوصی نگه دارید.
در اینجا چند نکته امنیت دیجیتال تکمیلی، به منظور ادامه استفاده از این پلتفرم بصورت ایمن و خصوصی تا حد ممکن، که توسط “پن آمریکا” گردآوری شده است، ارائه می گردد.

توصیه می کنیم که مراقب سلامت روان خود باشید. به یاد داشته باشید، می‌توانید حساب‌هایی که محتوایی را منتشر می‌کنند که برایتان آزاد دهنده است یا تمایلی به دیدن آنها ندارید مسدود، بی‌صدا و یا محدود کنید. اگر مشاهده کردید که افراد دیگری مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند یا میگیرند، می توانید با گزارش آن به عنوان یک شاهد آنلاین به حفظ امنیت دیگران نیز کمک کنید.

اگر پلتفرم‌های دیگر را کاوش می‌کنید یا در جای دیگری حساب باز می کنید

اگر تصمیم دارید توییتر را ترک کنید و/یا در حال بررسی پلتفرم‌های دیگر هستید، توصیه می‌کنیم خطرات و مزایای آن را به دقت بررسی کنید. بسیاری از مردم در حال پیوستن به مدستون (Mastodon) به عنوان یک شبکه اجتماعی اپن سورس و متشکل از چندین سرور، یا «نمونه ای» که توسط افراد یا سازمان‌های مختلف اداره می‌شوند هستند. حتی اگر تصمیم به انجام این کار را دارید، لازم است که اقدامات امنیتی مشابهی را از جمله فعال کردن احراز هویت چند مرحله ای، انجام دهید. همچنین باید هنگام انتخاب نمونه خود مراقب باشید، زیرا اعتماد شما به مدیران توییتر و مدیران مدستون در یک سطح است. (اگر می خواهید درباره ظهور مدستون و پلتفرم های مشابه بیشتر بدانید، سری EFF را در “فدیورس” بررسی کنید.)

سخن آخر

توییتر علیرغم ایرادات و عدم اطمینان فعلی آن در مورد آینده اش، همچنان ابزاری حیاتی برای فعالان، روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ارتباط با یکدیگر و سازماندهی است. صرف نظر از اینکه توییتر از این بحران جان سالم به در می‌برد یا خیر، این عملکرد ماست که اهمیت دارد. امیدواریم توییتر با مدیریت جدید ارزش حفاظت از صداهای جامعه مدنی و اطمینان از اعمال حقوق اولیه بشر در این پلتفرم را ضروری و حیاتی تشخیص دهد. ما نیز به کمک خود جهت حفظ امنیت کاربران، ادامه خواهیم داد.

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)