ماف نیوز: چهار شهروند بازداشت‌شده در مریوان همچنان تحت بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برند. این افراد در اواخر مرداد و اوایل شهریور سال جاری به صورت جداگانه به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بازداشت شده بودند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، چهار شهروند از اهالی روستای نی از توابع شهرستان مریوان به نامهای “آرام نیک پی”، “عبدالله بشتام”، ”کارو کاوە“ و “سینا جاست“ همچنان در محل نامعلومی تحت بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برند و از زمان بازداشت تاکنون نتوانسته‌اند با خانواده‌هایشان تماس بگیرند.

تلگرام ماف نیوز
روز سەشنبە ۵ شهریور ۹۸ نیروهای امنیتی در شهرستان مریوان ”کارو کاوە“ ۲۴ ساله فرزند عبداللە از اهالی روستای نی را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند.

در خبری دیگر روز دوشنبه ۴ شهریور نیز در همین روستا ”سینا جاست“ ۲۰ ساله فرزند سالار بازداشت شده بود.

پیش از آن روز یکشنبه ۲۷ مردادماه، دو شهروند دیگر در این روستا به نامهای “آرام نیک پی” ٢۵ ساله فرزند عزیز و “عبدالله بشتام” ٢٣ ساله فرزند رمضان بدون ارائه‌ی مجوز قضایی، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامشخصی منتقل شده‌ بودند.

آرام نیک‌پی یک بار دیگر هم روز پنجشنبه ۹ آذر ۹۶ با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام بازداشت و پس از اتمام بازجوییها موقتا آزاد شده بود.

اتهام مطروحه علیه این افراد هنگام بازداشت “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” عنوان شده است. با این حال اطلاع دقیقی در رابطه با مصادیق اتهام مذکور به دست نیامده است.

کارو کاوه

آرام نیک‌پی

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com