ماف نیوز: طی یک ماه گذشته در شهرهای کرمانشاه، بانه، پیرانشهر، سنندج، سقز، بوکان، ارومیه، سردشت، ماکو و روانسر دست کم ۱۴ شهروند خودکشی کرده‌اند که شامل ۴ زن و ۱۰ مرد می‌باشد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، یک زن جوان به نام “کبری صدیقی” فرزند علی از اهالی کرمانشاه به علت اختلافات خانوادگی از طریق خودسوزی به زندگی خود پایان داد.

تلگرام ماف نیوز
روز جمعە ١۵ شهریور هم “دانا عزیزی” ۱۹ ساله فرزند رسول از اهالی بانه، بە دلایل نامعلومی خودکشی کرده و جانش را از دست داد.

پیش از آن روز پنجشنبە ٧ شهریور، در شهرستان پیرانشهر یک دختر جوان به نام “الهام مهری دلاوان” فرزند محمدخالد از اهالی روستای دلاوان بە دلیل مشکلات خانوادگی با اسلحە بە زندگی خود پایان داده بود.

همان روز یک جوان از اهالی دیواندره به نام “شعیب احمدی” فرزند حبیب‌الله در محلە‌ی کانی کوزلە‌ی سنندج بە دلیل مشکلات خانوادگی با خوردن قرص برنج بە زندگی خود پایان داد.

در خبری دیگر روز سەشنبە ۵ شهریور، یک دختر جوان به نام “شادی اسلامی” ۱۸ ساله از اهالی روستای خاپوره از توابع شهرستان سقز بە دلیل مشکلات خانوادگی خود را حلق‌آویز کرده و جانش را از دست دادە است.

همچنین در تاریخ ٢ شهریورماه نیز، “متین کانی زردی” ۱۵ ساله فرزند عثمان از اهالی روستای بازرگان از توابع پیرانشهر بە دلیل مشکلات خانوادگی خود را حلق آویز کرد.

از بوکان هم گزارش شده است که روز جمعە ١ شهریور، “شاهین رحیمی” ٢۴ سالە فرزند رحمان با اسلحە بە زندگی خود پایان داده است.

همچنین، روز ۳۰ مرداد “جمال احمدیان” فرزند حسین از اهالی سردشت بە دلایل نامشخصی بە زندگی خود پایان دادە بود.

روز ۲۷ مرداد هم یک جوان به نام “نورالدین میکائیلی” فرزند فخرالدین از اهالی روستای گولگنی از توابع ارومیه به دلیل مشکلات اقتصادی به زندگی خود پایان داد.

بعدازظهر سەشنبە ٢٢ مرداد یک دختر جوان به نام “صبری محمدزادە اقدم” فرزند خضر از اهالی پیرانشهر بە دلایل نامعلومی خود را حلق‌آویز کردە و جان خود را از دست داده است.

در گزارشی از شهرستان ماکو هم روز یکشنبە ٢٠ مرداد، یک پسر ۲۰ ساله به نام “اصلان کچلانلو” فرزند عادل بە دلیل فقر و بیکاری اقدام بە خودسوزی کرده و بە زندگی خود پایان دادە است.

شب ۱۶ مرداد نیز “صلاح الدین افتخاری” فرزند حسین در بوکان با اسلحە‌ی شکاری بە زندگی خود پایان داد.

همان روز “نظیر باباخان زادە” ٢۴ سالە فرزند مصطفی از اهالی دهستان قوری قلعە از توابع بخش شاهو در شهرستان روانسر بە دلایل نامعلومی خود را حلق‌آویز کردە بود.

روز ۱۲ مرداد هم “محمد رضا با شرافت” فرزند امید از اهالی اشنویه بە دلیل فقر و بیکاری خود را حلق آویز کردە و جان خود را از دست داد.

نورالدین میکائیلی


دانا عزیزی


نظیر باباخان زادە


+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com