ماف نیوز: یک شهروند از اهالی ماکو در دادگاه انقلاب ارومیه به یک سال حبس قطعی محکوم شد. همزمان حکم ١١ سال حبس تعزیری یک شهروند بازداشت‌شده از اهالی اشنویه از سوی شعبه‌ی اول دادگاه تجدیدنظر در ارومیه تأیید شد. در سنندج هم یک شهروند دیگر با اتهاماتی سیاسی به شش سال حبس محکوم شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روزهای گذشته “حمید بلخکانلو” در دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به یک سال حبس قطعی محکوم شده است.

تلگرام ماف نیوز
“حمید بلخکانلو” ۲۸ ساله روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۹۸ در نزدیکی دانشگاه نازلوی ارومیه از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و روز ۲۵ مرداد با تودیع وثیقه‌ی ۳۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

همچنین هنگامی که سال ۹۶ در دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل بود، به علت فعالیتهای سیاسی و با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام از ادامه‌ی تحصیل محروم شده بود.

در خبری دیگر از ارومیه گزارش شده است که حکم ١١ سال حبس تعزیری “غفور برهم” از اهالی روستای “امیرآباد” از توابع شهرستان اشنویه در شعبه‌ی اول دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شده است.

این شهروند در تیرماه ٩٧ بدون دسترسی به وکیل از سوی دادسرای عمومی و انقلاب اشنویه از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی” به پنج سال حبس تعزیری، به اتهام “حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز” به پنج سال حبس تعزیری و در رابطه با اتهام “تردد غیرمجاز از مرز” به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود.

در خبری دیگر روز دوشنبە ١١ شهریور “ولی نصیری” از سوی شعبە‌ی یکم دادگاه انقلاب سنندج بە ۶ سال حبس محکوم شد.

بر اساس حکم صادره، او از بابت اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بە تحمل ۵ سال حبس و در رابطه با اتهام “اقدام علیە امنیت ملی” بە تحمل ١ سال حبس تعزیری محکوم شدە است.

در صورت تاییدشدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر، با استناد به ماده‌ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

ولی نصیری ۵۶ ساله از اهالی روستای تنگیسر از توابع دهستان میانرود در بخش سیروان شهرستان سنندج روز سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روز چهارشنبه ۷ فروردین ۹۸ با تودیع وثیقه‌ی ۵٠٠ میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

حمید بلخکانلو

غفور برهم

ولی نصیری

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com