ماف نیوز: طی روزهای گذشته دست کم سه شهروند در شهرهای سنندج، اشنویه و پیرانشهر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. همزمان یک معلم از اهالی مهاباد، از سوی دادگاه انقلاب این شهر به اتهام شرکت در اعتصابات سراسری معلمین با حکم قطعی ۱۵ ماه حبس روبرو شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸، یک شهروند از اهالی پیرانشهر به نام “صدیق سیدان” در نزدیکی شهرک صنعتی پیرانشهر در ورودی این شهر به دلایل نامشخصی از سوی نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

تلگرام ماف نیوز
براساس گزارشات رسیده، بازداشت صدیق سیدان بدون ارائه‌ی مجوز قضایی و همراه با ضرب و شتم صورت گرفته است.

در سنندج هم روز چهارشنبە ۶ شهریور نیروهای ادارە‌ی اطلاعات، ”آرام زندی“ فعال کارگری را به دلایل نامشخصی در محل سکونتش بازداشت و وی را به محل نامعلومی منتقل کردەاند.

او یک بار دیگر هم روز ۸ تیر ۹۴ به همراه برادرش فواد زندی در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب از سوی قاضی سعیدی با اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در کمیته‌ی هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری” روبرو شده و نهایتا هر یک به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند. آنها بعدا جهت تحمل حکم، بازداشت و پس از اتمام مدت زمان حبس، روز ۸ آبان ۹۴ از زندان سنندج آزاد شدند.

این دو فعال کارگری، نخستین بار در ۲۵ اسفند ۸۹ بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بودند. اولین بازداشت آنها مرتبط با فعالیتهایی در دفاع از حقوق اتنیکی کردها، دفاع از حقوق کارگران و زنان بود.

در خبری دیگر از شهرستان اشنویه گزارش شده است که روز سه‌شنبه ۵ شهریورماه، یک شهروند به نام “محمد اقبال” فرزند عبدالقادر از اهالی شهر نالوس از توابع اشنویه با اتهامات نامشخصی توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

از شهرستان مهاباد هم گزارش شده است که “یاسر امینی آذر” معلم ریاضی مقطع راهنمایی از سوی دادگاه انقلاب این شهر بە اتهام شرکت در اعتصابات سراسری معلمین بە تحمل ١۵ ماه حبس قطعی محکوم شدە است.

او روز سەشنبە ١٧ اردیبشت ٩٨ توسط نیروهای ادارە‌ی اطلاعات مهاباد بازداشت شدە و پس از اتمام بازجوییها، روز ٣٠ اردیبهشت با تودیع وثیقە‌ی ۵٠ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.

محمد اقبال

یاسر امینی‌آذر


+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com