سکستینگ یا همان ارسال پیام های جنسی به اندازه رابطه جنسی مهم است. در اینجا قصد داریم نکاتی را برای برخورداری از امنیت بیشتر در سکستینگ مطرح کنیم:

با  وجود اینکه در سکستینگ، موضوع ارسال پیام است و در این پیام ها جسم تان را با کس دیگری شریک نمی شوید، اما باید به خاطر داشته باشید که در این حرکت، یک جنبه از زندگی خصوصی خود را با آنان در میان می گذارید. در صورتی که قصد داشتید با فردی وارد سکستینگ کنید، حتما باید به چند قانون توجه کنید.

واضح است که شما هرگز به طور کامل نمی توانید از مخاطب خود شناخت داشته باشید و این را هم در نظر بگیرید که اتفاقات و چیز های عجیب و غریب همیشه رخ می دهند. هیچ چیزی بدتر از ارسال اشتباهی پیام به یک مخاطب نیست، به خصوص اگر در این پیام قسمتی از بدن شما هم وجود داشته باشد. به همین دلیل بهتر است تنها در شرایطی وارد سکستینگ شوید که می توانید تمام حواستان را معطوف آن کنید. به عبارت دیگر، بهتر است در دفتر کاری، سکستینگ نکنید.

زمانی که بحث عکس گرفتن از بدنتان مطرح می شود، به خاطر هیجان سکستینگ ممکن است فراموش کنید که در حال اشتراک گذاری بخش های خصوصی بدنتان با فرد مقابل هستید. اگر آشنایی چندانی از مخاطب خود ندارید بهتر است در این عکس ها، بهترین راه حذف قسمت هایی است که می تواند منجر به شناسایی شما شوند. به محض اینکه عکس را برای مخاطب فرستادید دیگر همه چیز از کنترل شما خارج خواهد شد. به همین علت بهتر است برای حفظ امنیت و پیشگیری از اتفاقات ناگوار آینده، چند کار ساده انجام دهیم.

  1. هرگز از صورت خود عکس نگیرید.

حتی اگر مطمئن هستید که مخاطب شما عکس های شما را از قصد برای کس دیگری ارسال نمی کند، ممکن است گوشی یا سیم کارت او گم شود، و این یعنی احتمال پخش شدن عکس های شما وجود دارد. حذف قسمت هایی که برای شناسایی هویت شما کافی است(مثل صورت، علامت یا خال های مادرزادی و یا خالکوبی)، حتی در صورت بروز اتفاقات ناخواسته و پیش بینی نشده امنیت شما را حفظ خواهد کرد.

  1. در دفتر کاری از سکستینگ اجتناب کنید.

ایمیل ها و روش های مختلف ارسال پیام، مرز بین خانه و کار را از بین برده اند، ممکن است حتی در کارهای پشت میز نشینی وسوسه شوید و این مرز را نادیده بگیرید. اما سکستینگ در محل کار، ممکن است مشکلات زیادی برای شما به بار بیاورد. به خصوص اگر در جایی کار می کنید که وسایل شما تحت نظارت است.

در بسیاری از پرونده ها مشاهده شده که قربانی برای ارسال پیام از دستگاه های شرکت استفاده کرده است. برای حفظ امنیت خودتان، سعی کنید پیام های شخصی را در ساعات غیر کاری و با وسایل شخصی خود انجام دهید(هرگز از ابزارهایی که شرکت در اختیار شما قرار داده حتی در ساعات غیر کاری برای سکستینگ استفاده نکنید).

  1. همگام سازی خودکار را غیر فعال کنید.

اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید به احتمال زیاد هر عکس و ویدئویی که ضبط می کنید مستقیما به iCloud منتقل می شود. در گوشی آندرویدی احتمالا تمامی عکس های شما به Google Photos آپلود می شود. برای افراد معمولی این یک مزیت محسوب می شود تا در صورت از بین رفتن اطلاعات روی گوشی یا گم شدن آن، بتوانند از فایل های پشتیبان خود استفاده کنند. اما برای افرادی که سکستینگ انجام می دهند و انتظار دارند عکس هایشان در یک گوشی بماند، این قابلیت نوعی ریسک محسوب می شود. هکرها در سال ۲۰۱۴ iCloud را هک کردند و به همین علت عکس های بسیاری از سلبریتی ها در فضای مجازی پخش شد.

به گفته شرکت Motherboard حتی اگر هکر ها علاقه ای به عکس های شما نداشته باشند، خود شرکت اپل می تواند به فایل های شما دسترسی داشته باشد چون کد رمزنگاری فایل ها را دارد.

جسی ایروان، متخصص امنیت سایبری در مصاحبه با Motherboard گفت تا زمانی که حساب های شما رمز بسیار قدرتمند و خاص نداشته باشند، احراز هویت دو مرحله ای تمام حساب های خود را فعال نکرده باشید و از حساب های ابری که در هر جایی می توانید تنها با وارد کردن نام کاربری و رمز وارد آن شوید، اطلاعات شما امنیت نخواهند داشت.

برای غیر فعال کردن همگام سازی باید به قسمت تنظیمات گوشی بروید. در گوشی های iPhone از مسیر زیر می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید: Settings>Photos>iCloud Photo Library سپس دلمه آن را روی Off قرار دهید. در گوشی های آندرویدی که از Google Photos استفاده می کنند، می توانید از مسیر Settings>Account>Account & Sync حسابی خود را انتخاب کنید و همگام سازی آن را غیر فعال کنید.

  1. عکس ها را نگه ندارید.

اگر با کسی در حال سکستینگ هستید حتما برای نگه داشتن یا پاک کردن عکس ها و ویدئو ها با هم صحبت کنید. فقط با گم شدن گوشی یکی از شما معلوم نیست چه بلایی ممکن است سرتان بیاید.

به گفته دکتر جان دابلیو بیتر ” اگر همیشه گوشی خود را در این سو و آن سو جا می گذارید، بخصوص اگر برای آن رمز نگذاشته اید، بهتر است عکس ها را پاک کنید”.

حتی اگر به مخاطب خود اعتماد کامل دارید، ممکن است بعد از قطع رابطه وی از این عکس ها سوءاستفاده کند. هر چقدر هم از رابطه خود مطمئن باشید، بهتر است برای حفظ امنیت و محافظت از خودتان پیشگیری های لازم را به عمل آورید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com