رضا ابراهیمی، کولبری که در مناطق مرزی خوی توسط سپاه پاسداران کشته ، و سپس جسد بی جان وی را تا یک کیلومتر روی زمین کشانده و بعد رها نمودند.در خبری دیگر در مناطق مرزی سردشت یک کشاورز با ضرب گلوله به شدت زخمی شد.

بنا به اطلاع حقوق بشر کردستان ایران ؛ یکشنبه , ۲۷ مرداد , ۱۳۹۸ ؛ یک کولبر در مناطق مرزی خوی به نام “رضا ابراهیمی”  از اهالی این شهرستان توسط سپاه پاسداران با ضرب گلوله کشته شد.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به گزارشگر ما گفت :«« نیروهای سپاه در نوار مرزی منطقه خوی کولبری را به قتل رساندند. فاجعه اینجاست که پس از به قتل رساندن و جسد این کولبر را به مسافت یک کیلومتر بر روی زمین کشیده و به لب مرز می برند تا بگوئیند به ما گزارش رسیده بود که نیروی احزاب کردستانی وارد مرز شده و ما تیراندازی کرده ایم»».

وی ادامه داد که: ««شواهد نشان می دهد که از فاصله ۳ متری بسوی این کولبر تیراندازی شده است. این کولبر جوان که ۲۴ سال سن داشت پس از مرگ پدرش تنها تامین کننده هزینه های زندگی خانواده بوده است»».

بنا به اطلاع حقوق بشر کردستان ایران ؛ در خبری دیگر از شهرستان سردشت یک کشاورز به نام “صدیق علیخانی” در مناطق کشاورزی روستای (بێژوی و گوێزلی) مورد اصابت گلوله قرار می گیردو نامبرده از ناحیه ی پا به شدت زخمی می شود.

صدیق علیخانی ساکن روستای گویزلی منطقه آلان سردشت می باشد،نامبرده جهت مداوا به بیمارستانی در سردشت منتقل شد.

سردار ‌قاسم رضایی، در گفتگویی با روزنامه ی شرق تیراندازی به کولبران را کذب خواند و گفت: کولبران زمان، مسیر تردد و نوع کالاهایشان مشخص است؛ ما با متجاوزان مرزی برخورد می‌کنیم زیرا قانون، آنها را مجرم می‌شناسد. آن دسته از افرادی که بین دو کشور به صورت “غیرمجاز ” تردد و کالاهای قاچاق وارد کشور می کنند را جزء قاچاقچیان می شناسیم و برخورد با آنها از خواسته های مردم و مرزنشینان است، وی اشاره ای به اینکه فقط ظرف دو هفته گذشته بیش از بیست کولبر توسط نیروهای مرزبانی مورد تیراندازی قرار گرفته و کشته و زخمی شده اند سخنی به میان نیاورد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com