سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸: حکم سه زندانی که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، طی روز جاری، پنج‌شنبه ۲۴ مرداد ماه، حکم اعدام سه زندانی در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد. این زندانیان که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند، روز گذشته در یک گروه پنج نفری جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

خبرگزاری هرانا، هویت زندانیان اعدام شده را «اولیا نورزهی ۲۴ ساله از بند ۲»، «ایمان سراوانی، فرزند حسین ۲۸ ساله از بند ۳» و «گل احمد آذرنگار از بند ۸» اعلام کرده است.

همچنین دو زندانی دیگر موفق شدند با اخذ مهلت از شکات پرونده به بندهای خود بازگردند.

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران اعلان نشده است.

در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ دست‌کم ۱۱۰ حکم اعدام در زندان‌های مختلف ایران و یا در ملاءعام اجرا شده که ۸۳ مورد آن با اتهام «قتل عمد» صورت گرفته است. در این مدت رسانه‌های داخل ایران تنها ۳۷ اعدام را اعلام کردند و ۷۳ مورد دیگر از سوی منابع سازمان حقوق بشر ایران به تأیید رسیده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com