قدیانی: تا زمانی که علی خامنه‌ای هست، ملت ایران روی آرامش و سعادت را نخواهد دید

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی که پیش از این خواسته بود، برکناری علی خامنه‌ای به یک خواست عمومی تبدیل شود، با انتشار یادداشتی، خود پرستی‌های خامنه‌ای، رهبر ایران را به عنوان عامل اصلی فقر و استیصال مردم ایران عنوان کرده است.

او در یادداشت خود با اشاره به نامه جمعی از مشاورین میرحسین موسوی خطاب به حسن روحانی که از او خواسته‌اند تا برای رفع حصر از محصورین اقدامی کند، نوشت: «حسن روحانی اختیاری در رفع حصر ندارد کما این که در بسیاری از موارد دیگر هم مسلوب‌الاختیار است چون شجاعت ایستادگی در مقابل مستبد امروز ایران را ندارد و حاضر نیست برای اجرای وظایفش سر سوزنی خطر کند و هزینه‌ای ولو اندک در جهت احقاق حقوق مردم تقبل نماید.»

قدیانی، تنها مانع شکستن حصر رهبران جنبش سبز را علی خامنه‌ای دانست که به گفته او، با لجاجت، کینه‌توزی و انتقام‌جویی اجازه رفع حصر را نمی‌دهد.

او در ادامه یادداشت خود نوشت: «همین خودپرستی‌های مستبد امروز ایران است که کشور را به وضعیت اسفبار رسانده و اکثریت ملت ایران را دچار فقر و استیصال کرده است. تا زمانی که آقای خامنه‌ای بر مسند حکمرانی تکیه زده و بر حکومت نامشروع خود اصرار می‌ورزد ملت ایران روی آرامش و سعادت را نخواهد دید. او باید دست از سر ملت ایران بردارد و برود تا راه برای رفراندوم تغییر نظام فراهم گردد و نظام جمهوری اسلامی جای خود را به نظام جمهوری دمکراتیک سکولار بدهد تا مردم بتوانند به دست خود سرنوشت خود را تعیین کنند.»

این فعال سیاسی، طی اعتراضات سال ۸۸ بازداشت و یک سال زندانی شد. او همچنین در سال ۹۱ به دو سال زندان و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

سه سال زندان و «مطالعه و رونویسی از سه کتاب» منتشر شده توسط نهادهای حکومتی، حکمی بود که او در اسفندماه ۹۷ به اتهام «توهین به رهبر» و «تبلیغ علیه نظام» به آن محکوم شد اما به دلیل رأی پزشکی قانونی مبنی بر عدم توان تحمل کیفر، پس از مدتی از زندان آزاد شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com