ماف نیوز: در نتیجه‌ی گشودن آتش از سوی نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در دو مورد جداگانه در مناطق مرزی شهرستان سردشت دو کولبر زخمی شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸، گروهی از کولبران در منطقه‌ی مرزی سردشت هدف شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران قرار گرفته و در نتیجه یک کولبر به نام “یونس پیروتی” فرزند محمد از اهالی روستای “بیوران سفلی” زخمی شد.

یونس پیروتی


تلگرام ماف نیوز
در خبری دیگر روز چهارشنبه ۱۶ مرداد هم یک کولبر به نام “شاکر کولانی” در همین منطقه‌ی مرزی در حادثه‌ای مشابه از ناحیه‌ی پا و ران به شدت زخمی شده بود.

این افراد جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی سردشت منتقل شده‌اند.

کولبران موردذکر بدون اخطار قبلی، به ظن حمل کالای قاچاق و از فاصله‌ی نزدیک هدف قرار گرفته شده‌اند.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت‌بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می‌آورند و سالانه ده‌ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران کشته و‌ یا زخمی می‌شوند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com