سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲ مرداد ماه ۱۳۹۸: دو زندانی دیگر که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده اند در زندان مرکزی ارومیه (دریا) جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز جاری،‌ چهارشنبه ۲ مرداد ماه، دو زندانی در زندان مرکزی اورمیه، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند. هویت این دو زندانی که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده اند، شاهین غلامی و محمد تیموری احراز شده است.

در طی هفت روز گذشته هشت زندانی از جمله دو زن در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند. دو تن از مردان اعدام شده با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.

هیچ یک از اعدام‌های هشت روز اخیر از سوی منابع رسمی اعلام نشده است.

در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ دست‌کم ۱۱۰ حکم اعدام در زندان‌های مختلف ایران و یا در ملاءعام اجرا شده که ۸۳ مورد آن با اتهام «قتل عمد» صورت گرفته است. در این مدت رسانه‌های داخل ایران تنها ۳۷ اعدام را اعلام کردند و ۷۳ مورد دیگر از سوی منابع سازمان حقوق بشر ایران به تأیید رسیده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

گزارش: ۱۱۰ اعدام در شش ماه اول سال ۲۰۱۹

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com