ماف نیوز: سه کولبر در مناطق مرزی شهرستانهای نوسود و پیرانشهر در نتیجە‌ی گشودن آتش از سوی نیروهای سپاه پاسداران کشتە و زخمی شدند که شامل یک کشته و دو زخمی می‌باشد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شب چهارشنبە ١٢ تیرماه ۱۳۹۸، در پی گشودن آتش از سوی نیروهای زمینی سپاه پاسداران در کوهستان ”نلکمین“ واقع در نزدیکی روستای مرزی هانەگرملە از توابع شهرستان نودشە در استان کرمانشاه بر روی کولبران، یک کولبر جان خود را از دست داده و یک تن دیگر هم به شدت زخمی شد.

گوران عزیززاده


تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این باره گفت: در این حادثه یک کولبر به نام “گوران عزیززاده” فرزند حسین از اهالی روستای هانه‌گرمله جان خود را از دست داد و یک تن دیگر به نام ”اسیر شاه‌پسندی“ هم بە شدت زخمی شدە و جهت رسیدگی پزشکی بە مراکز درمانی پاوە منتقل شدە است.

همزمان گشودن آتش بر روی کولبران در مناطق مرزی شهرستان پیرانشهر نیز زخمی‌شدن یک کولبر به نام “سهراب خضری” را در پی داشت.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت‌بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می‌آورند و سالانه ده‌ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می‌شوند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com