دهمین شمارۀ فصلنامۀ پژوهش های فرهنگی آرمان منتشر شد و در سایت آرمان در دسترس همگان است.  


ویژگی آرمان، طرح پژوهش های سنجشگرانه، شرح فعالیت های مردم نهاد ایرانیان خارج از کشور، بازتاب فعالیت های هنرمندان و محققان نسل های جوانتر در کنار پیشکسوتان و مشارکت اهل فرهنگ از مناطق مختلف آمریکا و جهان است.

پروندۀ ویژۀ بزرگداشت پیشکسوتان، این شماره به مرتضی حسینی دهکردی اختصاص دارد و با نوشته هایی از ساموئل دیان، غفور میرزایی و مجید جهانبانی همراه است.  

در بخش مطالعات فرهنگی: نادر مجد با “نگاهی به غزل حافظ، زان یار دلنواز، از سه منظر کلام، ریاضی، و موسیقی”؛ شایان افشار با جستار “صادق هدایت و کمی از سایه یا شبح اش” و بهراد توکلی با “سلبریتی باش  هر چه خواهی بگو! نقدی بر مقالۀ “هم سخنی ردیف موسیقی سنتی ایران با استبداد سیاسی” نوشتۀ محسن نامجو” مشارکت دارند.  از مرتضی حسینی دهکردی مقالۀ “نظری دیگر به زندگی و آثار جاودانۀ مرضیه” نیز به خوانندگان تقدیم می شود. 

تازه های باهَمِستان، برگ ویژۀ آرمان برای معرفی فعالیت ها و سازمان های مردم نهاد ایرانیان این شماره دربردارندۀ گفتگو با افشین خائف، رهبر ارکستر، آهنگساز در سوئد و سازندۀ اوراتوریوی ایرانی آرش کمانگیر؛ و آشنایی با هنرمند ساکن ویرجینیا، لیدا سعیدیان، است.

در بخش تاریخ، به مناسبت فصل بهار و یادآوری قربانیان هالاکاست، بهراد توکلی به معرفی ترانۀ غزل غزل ها، دختران ماتهاوزن می پردازد؛ بهرام گرامی نیز با تحقیق جدید خود با عنوان “نخستین جای پای انگلیس در ایران” مشارکت دارد.

در بخش فلسفه و عرفان، مهدی سیاح زاده با بازنویسی داستان پادشاه و کنیزک از  مثنوی مولوی؛ و شیریندخت دقیقیان با “شرحی بر سه فیلسوف پایه گذارسکولاریزم: جان لاک، باروخ اسپینوزا و امانوئل کانت” مشارکت دارند.

همچنین، یاد زنده یاد جمشید مشایخی و زنده یاد پرویز بهرام را گرامی داشته ایم. 

معرفی کتاب “ سبز آب”،  مجموعه اشعار نادر مجد و بخش شعر با سروده های شاعران بی تا امیری، ماندانا زندیان، منوچهر کوهن، جهانگیر صداقت فر و شیدا محمدی پایان بخش آرمان ۱۰ خواهد بود.

آرمان در لس آنجلس توسط بنیاد فرهنگی آرمان، به بنیادگذاری ساموئل دیّان، مدیر مسئول، مهدی سیاح زاده و سردبیر فصلنامه و تارنما شیریندخت دقیقیان در تیراژی محدود منتشر می شود و دانلود آن آزاد و در دسترس همگان است.

از شما برای معرفی آرمان در شبکه های اجتماعی سپاسگزاریم.

فیسبوک:

www.facebook.com/Arman-Cultural-Foundation

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com