ماف نیوز: دو عضو بازداشت‌شده‌ی یک خانواده در پیرانشهر با تودیع وثیقه آزاد شدند. پیش از این نیز دو عضو دیگر بازداشت‌شده‌ی این خانواده تا هنگام اتمام مراحل دادرسی موقتا آزاد شده بودند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، دو شهروند به نامهای “رحمان قاسمی” و “شورش قاسمی” با اتمام بازجوییها پس از تودیع وثیقه به صورت موقت تا هنگام اتمام مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات آزاد شدند.

تلگرام ماف نیوز
آنها روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۷ به همراه “داوود قاسمی” و “عبدالسلام قاسمی” به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در دهستان لاهیجان از توابع شهرستان پیرانشهر بازداشت شده بودند.

پیش از این روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸ داوود قاسمی و عبدالسلام قاسمی پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه امکان آزادی یافته بودند.

رحمان قاسمی که پدر سه بازداشتی دیگر می‌باشد، قبلا عضو یکی از احزاب کرد مخالف نظام بوده و پس از خروج کامل از تشکیلات آن، به زادگاه خود بازگشته بود.

همچنین عبدالسلام قاسمی پیشتر نیز سابقه‌ی بازداشت و بازجویی داشته و یک بار دیگر تابستان ۹۷ بازداشت شده و بعد از اتمام بازجوییها، با تودیع وثیقه‌ی ۴۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

یکی دیگر از اعضای این خانواده هم با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام اعدام شده است.

این افراد از اهالی روستای “ریگ آباد” از توابع بخش مرکزی پیرانشهر هستند.

عبدالسلام قاسمی

داوود قاسمی

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com