ماف نیوز: عثمان اسماعیلی فعال کارگری جهت تحمل سه ماه حبس از سوی شعبه‌ی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب سقز فراخوانده شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸، “عثمان اسماعیلی” فعال کارگری از اهالی سقز با دریافت ابلاغیه‌ای جهت تحمل سه ماه حبس تعزیری به شعبه‌ی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان فراخوانده شد. در برگه‌ی ابلاغیه مقرر شده است که وی باید خود را ظرف ۵ روز برای اجرای حکم به این شعبه معرفی کند.

عثمان اسماعیلی


تلگرام ماف نیوز
حکم را دادگاه انقلاب سقز در روز ۲۶ دی ماه ۹۷ از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی با رسانه‌ها” با استناد به ماده‌ی ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی صادر کرده بود.

عثمان اسماعیلی فرزند اسماعیل، یک بار دیگر هم در تاریخ ۸ اردیبهشت ۹۴ در سقز بازداشت و روز شنبه ۱۹ اردیبهشت با قرار وثیقه‌ی ۷۲ میلیون تومانی آزاد شد.

او روز ۳۰ آبان ۹۴ در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام “شرکت در مراسم روز جهانی کارگر” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد که حکم بعد از اعتراض در روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۶ به دو ماه حبس کاهش یافت.

در رابطه با پرونده‌ی پیشین، این فعال کارگری روز ۹ اسفند ۹۶ جهت تحمل حبس دو ماهه به زندان این شهر منتقل شد و روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ عثمان اسماعیلی با اتمام حبس از زندان آزاد شد.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com