دین دروغین اسلام و ارتجاع مسلمانان

پنجشنبه, 9ام خرداد, 1398

اضافه شده توسط نویسنده مطلب:
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

واژه ارتجاع در فارسی به معنای برگشتن،بازگشتن و به حال اول برگشتن بوده و با واژه واپسگرایی همسان می باشد.دهخدا این واژه رااز رجع به معنای بازگشت به عقب دانسته است.مرتجعین معتقدند به بازگشت به گذشته و مخالف هرگونه پیشرفت و تغییر در اجتماع ،اقتصاد، و سیاست اند و به حفظ وضع موجود پافشاری میکنند.اگر خوب دقت کنیم تمام جوامع اسلامی از مشکل عقب ماندگی فکری شهروندانس رنج میبرند.در کشورهای اسلامی مردمان توانایی اندیشیدن بدون تعصب و گفتگو کردن به دوراز خشونت در رابطه با باورهایشان ندارند.اسلام مردمان را از حرکت و تلاش برای پیشرفت و داشتن زندگی بهتر باز میدارد و مسلمانان فقط به بهشت موهوم الله مدینه راضی اند.ترور و وحشت و گرفتن جان بیگناهان فقط به دلیل باورهای ارتجاعی مسلمانان بخشی جدانشدنی از اسلام است.زنده یاد صادق هدایت در نوشته ای به نام”آنچه اسلام به ایران داد” به بهترین شکل ممکن مردمان یک جامعه اسلامی را به کمک جملاتی به تصویر میکشد.در قسمتی از این نگاشته آمده چرا ریختسان غمناک و موذی است و شعرشان چوس ناله؟چونکه با ندبه و زوزه و پرستش اموات همه اش سروکار دارند.عید قربان نماد خشونت و جهالت مسلمانان است که با کشتار حیوانات از خدای مهربانشان بخشایش می طلبند،فروید پدیده دین را نیازهای عاطفی و روانی می دانست که کودک خیلی زود به وجود پدر و مادرش پی میبرد و برای ادامه بقاء خود را نیازمند محبت و پشتیبانی آنان می بیند.دین اسلام تا حد یک نظام اجتماعی در تمام شئون فکری و عملی انسان مداخله میکند و تسلیم پذیری مطلق از قواعد واجب اصول اسلام است.افسردگی و شاد نبودن در اسلام یک مزیت و برتری است آیه ۶٧ قصص :ان الله لا بحب الفرحین براستی که خداوند شادی کنندگان را دوست ندارد.احادیث دیگر نیز در مورد حرام  بودن موسیقی وجود دارد.غم و اندوه مهمترین روش مسخ انسان در دین است.و در آخر فریدون فرخ زاد در یکی از نوشته هایش گفته بود که متاسفم در فرهنگی بزگ شدم که مردمش تصور میکنند با اندوه به خدا نزدیکترند.

به امید ایرانی آزاد از قیدو بندهای دینی

پوریاپاک روان

Pouria.pakravan@gmail.com

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: تمام مطالب, عمومی

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.