سازمان حقوق بشر ایران، ۲ خرداد ماه ۱۳۹۸: یک زندانی به نام مهدی چراغی‌فر که به اتهام «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» به اعدام محکوم شده بود در ملأ عام در همدان به دار کشیده شد.

بنا به گزارش روزنامه ایران،‌ صبح روز جاری، پنج‌شنبه ۲ خرداد ماه، حکم یک زندانی در ملأ عام در بلوار آیت الله نجفی همدان به اجرا درآمد. هویت این زندانی که با اتهام «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» به اعدام محکوم شده بود، مهدی چراغی‌فر اعلام شده است.

حکم این زندانی از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب همدان صادر شده و در ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۷ در شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به تایید رسیده بود.

مهدی چراغی‌فر متهم بود که ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در یک گروه چهار نفره به یک طلافروشی دستبرد زده است.

یکی از هم‌پرونده‌های وی که بهمن ورمزیار نام داشت، اواخر فروردین ماه سال گذشته در زندان مرکزی همدان اعدام شده بود. اعدام این زندانی در آن زمان توجه زیادی را به‌خود جلب کرده بود.

اعدام‌های در ملأ عام که در ایران انجام می‌شوند بارها توسط سازمان ملل مورد انتقاد قرار گرفته است. پیش‌تر هم دبیر کل سازمان ملل و هم گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران در گزارش‌هایشان خواستار منع اجرای حکم اعدام در ملأ عام شده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ دست‌کم ۱۳ زندانی در ملأ عام اعدام شدند و همچنین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۸ اعدام توسط نهاد آمار سازمان حقوق بشر ایران به ثبت رسیده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com