MARK RALSTON/AFP/Getty Images

پژوهشی جدید در ایالات متحده ثابت می‌کند که در طول یک سال گذشته  ۵۸ درصد از ترنسجندرها مورد بدرفتاری پلیس قرار گرفته‌اند. گزارشی که اخیرا توسط “مرکز ملی برای برابری ترنسجندرها” منتشر شده است نشان می‌دهد که ۵۸ درصد از ترنسجندرهای آمریکایی تجربه  آزار و اذیت، سواستفاده و یا سایر بدرفتاری‌ها توسط مجری قانون را داشته‌اند.

ترنسجندرها بیش از سایرین در معرض خشونت، آزار، فقر و بی‌خانمانی قرار دارند و بزرگترین جامعه آمریکا با تنوع رنگ پوست هستند که همین امر آنان را بیشتر از افراد غیرترنس قربانی خشونت و جرم و نیازمند مواجهه با مجری قانون و یا ضابطین قضایی می‌کند.  بدرفتاری پلیس می‌تواند میل قربانیان به شکایت و یا مراجعه به پلیس را کاهش دهد.

مارا کیزلینگ رئیس این مرکز معتقد است که در آستانه سالگرد ۵۰ سالگی شورش استونوال همچنان ترنسجندرهای رنگین‌پوست هدف خشونت و آزار قرار می‌گیرند. در این پژوهش کارکنان تمام وقت ۲۵ مرکز بزرگ پلیس بررسی شده‌اند و رفتار آنان با دستورالعمل تهیه شده توسط “جامعه خدمت محور پلیس” مقایسه شده است. یافته‌های این تحقیق حاکی از آن است که هیچ مرکز پلیسی دستورالعمل ویژه‌ای در برخورد با جامعه ترنسجندرها ندارد. از ۲۵ مرکزی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند تنها ۹ مرکز در بین سیاست‌های جلوگیری از تبعیض، گرایش جنسی و هویت جنسیتی را نیز گنجانده‌اند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com