روز جمعه سیزدهم اردیبهشت سندیکای کارگران شرکت واحد، طی اطلاعیه ای به ضرب و شتم و دستگیری دهها تن از کارگران، دانشجویان و دیگر مدافعان حقوق کارگری که در جریان گردهمایی روز کارگر در تهران از سوی نیروهای امنیتی صورت گرفت اعتراض نمود و خواهان آزادی فوری همه دستگیر شدگان شد. این انسانهای مبارز در شرایطی به خاطر دفاع از حقوق خود و دیگر هم سرنوشتان شان دستگیر و شکنجه و زندان می شوند و جمهوری اسلامی در شرایطی پاسخ مطالبات برحق آنها را با خشونت می دهد که هر روز پرونده های کلانی از فساد و اختلاس و دزدی مسئولان و منسوبان و اقربای رهبران و سران رژیم بر ملا می شود. مبالغ این فساد و دزدیها در کنار دیگر هزینه های کلانی که رژیم از جیب و سفره مردم صرف حفاظت از بقای خود می کند، آنقدر کلان است که می تواند هزینه پاسخگویی به کلیه نیازهای اولیه مردم ایران را تأمین نماید. 

اما این رژیم فاسد باید خوب بداند که توده های مردم کارگر و زحمتکش دیگر مرعوب سیاست سرکوب و تهدید و شکنجه و زندان نخواهند شد.

کما اینکه پس از دستگیری فعالان کارگری و دانشجویی و فرهنگی در روز کارگر مرعوب نشدند و روز پس از آن یعنی روز پنج شنبه۱۲ اردیبهشت روز معلم، با فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، در شهرهای پانزه استان کشور در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع اعتراضی وسیعی برپا کردند.

سران رژیم اسلامی باید بدانند که دیگر برای کارگران و توده های مردم زحمتکش بالاتر از سیاهی رنگی نیست. 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com