RYUSEI TAKAHASHI

یکشنبه گذشته هزاران نفر از اعضای جامعه ال جی بی تی و حامیان آنها در ژاپن به خیابان آمدند. رژه افتخار رنگین‌کمانی توکیو برای بیست و پنجمین سال متوالی است که در این کشور برگزار می‌شود. بنا به گفته‌ مسئولین برگزاری، شرکت بیش از ۱۸۰۰۰۰ نفر در این رژه آنان را نیز شگفت‌زده کرده است و برگزارکنندگان انتظار شرکت ۱۰۰۰۰ نفر را می‌کشیده‌اند.

این رژه برای نخستین بار درسال ۱۹۹۴ برای ترویج حقوق اقلیت‌های جمسی در توکیو برگزار شده بود. شعار رژه امسال این بوده است : «به چیزی که هستی افتخار کن».

RYUSEI TAKAHASHI

بنا به اظهارات یکی از شرکت‌کنندگان ژاپن هنوز کشوری نیست که گرایش به همجنس را بتوان به راحتی مطرح کرد.

یک مرد ۴۲ ساله همجنسگرا آشکارسازی را بسیار مشکل توصیف می‌کند و می‌گوشد اگر گرایش خود را علنی کند می‌داند که همکارانش او را مسخره خواهند کرد.

حامیان مالی رژه امسال، ۲۷۸ شرکت و سازمان مختلف بوده‌اند. ازدواج همجنس‌ها هنوز در ژاپن قانونی نیست و اخیرا اعتراضاتی برای به دست اوردن این حق انجام شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com