نماینده تهران از بررسی سوال خود از وزیر کشور درباره مرگ ستار بهشتی در جلسه سه شنبه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

علی مطهری در گفتگو با مهر، درخصوص طرح سوالش از مصطفی محمد نجار وزیر کشور در یکی از جلسات این هفته مجلس شورای اسلامی گفت: این سوال درباره مرگ ستار بهشتی است. انتظار داشتیم از خانواده ستار بهشتی و مردم عذرخواهی شود و رضایت خانواده او گرفته شود که البته این کار انجام نشد. معتقدم این عذرخواهی باعث تضعیف نیروی انتظامی نمی شد بلکه باعث تقویت نیروی انتظامی بود.

این نماینده مجلس گفت: به هر حال ماموری اشتباهی کرده است، اگر با صداقت از خانواده ستار بهشتی عذر خواهی می‌شد وضعیت خیلی بهتر بود.

به گفته مطهری طبق اعلام هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی این سوال در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس بررسی می شود.

سوال مطهری درباره مرگ ستار بهشتی در جلسه ۵ دی ماه کمیسیون امنیت ملی با حضور وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت که وی اعلام کرد از پاسخ وزیر کشور قانع نشده است.

ستار بهشتی، وبلاگ نویس منتقد حکومت،در ۹ آبان ماه سال ۱۳۹۱ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بازداشت شد. وی چهار روز بعد در جریان بازجویی در بازداشتگاه نیروی انتظامی جان خود را از دست داد.

وکیل پرونده ستار بهشتی تاکید کرده که این وبلاگ‌نویس در اثر”شکنجه و فشار فیزیکی و روانی” در بازداشتگاه درگذشته است و پلیس فتای نیروی انتظامی نمی تواند “به هیچ وجه”  از قبول مسئولیت آن شانه خالی کند.

گیتی پورفاضل گفته است ستار بهشتی درهنگام  ورود به زندان اوین معاینه شده و هیچ مشکلی نداشته است اما پس از بازجویی و بازگشت به بند ۳۵۰، به شهادت تمام همه بندی هایش،  بدن او پر از لکه‌های کبودی بوده و از نظر روحی بسیار مشوش و ناراحت بوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com