کنفرانس اروپایی لزبین‌ها در کیف پایتخت اوکراین برگزار شد. این کنفرانس برخلاف تمام حملات و بیانیه‌های همجنسگراستیزانه‌ای که علیه آن منتشر شده بود با موفقیت به پایان رسید.
بیلهانا جینوا، یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی این کنفرانس دلیل انتخاب کیف را در دسترس بودن برای فعالین اروپای شرقی و آسیای مرکزی و همچنین راهی برای اعلام همبستگی با فعالین اوکراینی که احساس ناامنی می‌کنند، عنوان کرده است. ماه مه گذشته، گروه‌های ملی‌گرای افراطی به تجمع‌های مرتبط با ال جی بی تی در کیف حمله کرده بودند.
در این کنفرانس که هفته‌ی گذشته در کیف برگزار شده بود، دو تن از شرکت‌کنندگان عنوان داشته‌اند که برای ورود به هتل محل کنفرانس با مزاحمت گروه‌های افراطی روبه‌رو شده بودند که از ورود آنها به هتل ممانعت می‌کردند و در نهایت موفق شدند از در پشتی وارد هتل شوند.
چندی بعد نیز معترضان از موانع امنیتی عبور کرده و در لابی هتل اسپری فلفل منتشر کرده‌اند. بنا به گزارش یک سازمان ال جی بی تی کیو اوکراینی، ده نفر در معرض اسپری فلفل بوده و در هتل مورد معالجه قرار گرفته‌اند.
قصد معترضان برهم زدن کنفرانس بود که در روزهایی نیز موفق بودند، در روز پایانی نشست یک برنامه به دلایل امنیتی لغو شده و محل برگزاری کنفرانس نیز به علت تهدید به بمبگذاری تخلیه شده بود.
بنا به گفته‌ی بیلهانا جینوا، علی‌رغم تمامی این تلاش‌ها ۳۰۰ لزبین بدون هراس از تهدیدها در کنفرانس شرکت کرده بودند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com