رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران اخیرا سخنانی در خصوص حضور همجنسگرایان در ورزش فوتبال اظهار داشته است. بنا به اذعان او نهادهای امنیتی گزارشی ۳۰ صفحه‌ای در خصوص “همجنسگرایی و خواسته‌های نامشروع” در فوتبال ایران تهیه کرده‌اند.

عبدالرحمن شاه حسینی، در برنامه “فرمول یک” همچنین خواهان رسیدگی کمیسیون اصل نود مجلس به این پرونده شده است. برخلاف اظهار تاسف او و خجالت مجری برنامه، حقیقت این است که در فوتبال دنیا گرایش جنسی افراد بخشی پذیرفته از هویت بازیکنان است. کنفدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، خود را مسئول توسعه و رشد فوتبال در دنیا فارغ از نژاد و رنگ، مذهب، جنسیت و گرایش جنسی افراد می‌داند.

پرسش حقیقی علت‌یابی کنکاش نهادهای امنیتی در زندگی شخصی بازیکنان فوتبال و یا سایر مردم است. در حالی که لیگ برتر انگلستان با شعار “ورزش برای همه” می‌خواهد از قدرت فوتبال برای ترویج حقوق و فرصت‌های برابر در ورزش برای جامعه ال‌جی‌بی‌تی استفاده کند، مسئولین امنیتی و ورزشی در ایران در پی حذف و مجازات افرادی با گرایش‌های همجنسخواهانه هستند.

به‌علاوه مطابق با ماده ۱۷ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران نیز از امضاکنندگان آن است، چنین اعمالی ناقض حریم خصوصی افراد است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com