ماف نیوز: یک کولبر در مناطق مرزی ارومیه از سوی نیروهای سپاه پاسداران زخمی شد. همزمان در بیجار هم یک کاسبکار از اهالی شهرستان سقز در پی شلیک مستقیم نیروهای انتظامی، جان خود را از دست داده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، یک کولبر از اهالی صومای و برادوست ارومیه به نام “شمس‌الدین حاجیزاده” فرزند عبید در پی شلیک نیروهای سپاه پاسداران مستقر در پاسگاه مرزی بردوک از ناحیه‌ی پشت و پا زخمی شد.

تلگرام ماف نیوز
براساس این گزارش، شمس‌الدین حاجیزاده در جمعی از کولبران در هنگام بازگشت از منطقه‌ی مرزی آکپنار به ظن حمل کالای قاچاق مورد شلیک مستقیم این نیروها قرار گرفته است.

همزمان روز پنجشنبه ۲۹ فروردین‌ هم یک کاسبکار به نام “افشین لطفی” فرزند خلیل از اهالی شهرستان سقز در حادثه‌ای مشابه در بیجار در جریان شلیک فراقانونی به سوی شهروندان به ظن حمل کالای قاچاق، بدون اخطار قبلی به رگبار بسته شده و جان خود را از دست داده است.

براساس ماده‌ی ٣ قانون بکارگیری اسلحه از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیروهای نظامی تنها در صورتی می‌توانند از اسلحه استفاده کنند که جان آنان در خطر باشد و یا فرد، قصد کشتن‌شان را داشته باشد.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com