سیاستمداران در بلغارستان نسبت به برگزاری یک نمایشگاه LGBT در شهر پلوودیو که به عنوان یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا انتخاب شده است، اعتراض دارند. این نمایشگاه که قرار است سال جاری در این شهر برگزار شود، واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است. این نمایشگاه با عنوان “افتخار بالکان” می‌خواهد عکس‌هایی از رویداد‌هایی در خصوص اقلیت‌های جنسی که پیشتر در این منطقه اتفاق افتاده است را به نمایش بگذارد. این برنامه در ادامه با یک کنسرت و جلسه بحث گروهی پایان پایان خواهد یافت. برگزارکنندگان در بیانیه‌ای هدف از این نمایشگاه را برقراری گفت‌وگو درباره سنت‌ها، فرهنگ ملی، گرایش جنسی و هویت جنسیتی عنوان کرده‌اند. ماه گذشته الکساندر سیدی، سیاستمدار بلغاری از حزب وی ام آر او، این رویداد را “رسوایی‌آور و غیرقابل قبول” توصیف کرده است. او در صفحه‌ی شخصی فیسبوکش نوشته است: “جامعه به‌وضوح عدم تحمل خود به چنین تحرکاتی را نشان می‌دهد.” این عکس‌العمل‌ها به دیوارنویسی‌های خیابانی نیز رسید، چندی پیش دیوارنوشته‌ای در پلوودیو مشاهده شد که نوشته بود ” نه به پروپاگاندای همجنسگرایان”.

پلوودیو در کنار ماترا در ایتالیا عنوان پایتخت‌های فرهنگی اروپا در ۲۰۱۹ را به دوش می‌کشند. در سال ۲۰۱۴ یک نظرسنجی که توسط اتحادیه اروپا انجام شده بود، نشان داد که ۵۳ درصد از اعضای جامعه LGBT در این کشور در طی یک سال گذشته تجربه تبعیض و آزار به دلیل گرایش جنسیشان را داشته‌اند. به‌علاوه ۷۶ درصد از همین افراد عنوان کرده‌اند که سیاستمداران بلغارستان از کلمات توهین‌امیز برای توصیف جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در این کشور استفاده می‌کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com