ماف نیوز: حکم قصاص نفس سه شهروند از اهالی مهاباد در دیوان عالی قطعی شده و قابلیت اجرایی‌شدن پیدا کرد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان به نقل از میزان، توکل حیدری دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با اشاره به پرونده‌ی قتل پسر جوان در مهاباد گفت: هر سه متهم در پرونده قتل صادق برمکی به قصاص نفس محکوم شده‌اند و این رای در دیوان عالی کشور قطعی شده است.

از راست “دانیال دیوانی آذر”، “دانیال زین‌العابدین” و “کمال اصغری”

تلگرام ماف نیوز
“دانیال دیوانی آذر”، “دانیال زین‌العابدین” و “کمال اصغری” متهمین ردیف اول تا سوم قتل صادق برمکی در ۲۷ اردیبهشت ۹۷ از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به قصاص محکوم شده بودند. همچنین “حسین جهانگیری” متهم ردیف چهارم هم به ده سال حبس محکوم شده بود.

این افراد “به کشاندن صادق برمکی در روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ به اطراف روستای کهریز مهاباد، ضربه‌زدن به وسیله‌ی ساتور به گردن، شکم و دست و پا و رهاکردنش در اطراف روستا” متهم هستند.

آنها همچنین متهم هستند که فردای آن شب دوباره به محل سانحه رفته‌اند تا از مرگ وی مطمئن شوند که متوجه نفس‌های آخر صادق شدند. دانیال دیوانی‌آذر به همراه دانیال زین‌العبادین متهم هستند که جسم نیمه‌جان مقتول را سوزانده‌اند.

روز ۳ مهرماه ۹۶ یافتن جسد وی با اطلاع یکی از اهالی به پلیس گزارش شد و روز چهارم مهر ۹۶ هم دانیال دیوانی‌آذر، دانیال زین‌العابدین، کمال اصغری، و حسین جهانگیری به عنوان متهمین پرونده بازداشت شدند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com