ماف نیوز: سمکو جعفری شهروند بازداشت‌شده در ارومیه و کاوه بابامرادی و زانیار ضمیران در سنندج از بابت پرونده‌های جداگانه شان به صورت موقت آزاد شدند. همزمان حکم حبس سحر کاظمی در دادگاه انقلاب سنندج از پنج سال به بیست ماه زندان کاهش یافت.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸، “سمکو جعفری” ۲۸ ساله از اهالی ارومیه با تودیع وثیقه‌ی ۱۲۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات آزاد شد.

تلگرام ماف نیوز
سمکو جعفری روز ۲۹ اسفند ۹۷ با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام و استقبال از جشن باستانی نوروز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

استقبال از جشن مورد ذکر در میان کردها به علت فضای سیاسی بسته در حالی صورت میگیرد که پس از انتشار بیانیه‌ی احزاب کرد مخالف نظام در مورد استقبال از آن، صدور مجوز در برخی از مناطق از سوی ارگانهای امنیتی منوط به عدم استفاده از پوشش کردی و حمل پرچم جمهوری اسلامی اعلام شده بود.

همزمان از سنندج گزارش شده است که روز چهارشنبه ۷ فروردین ۹۸ “زانیار ضمیران” کارمند اداره‌ی کل آب منطقه‌ای کردستان با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

زانیار ضمیران روز یکشنبه ۱۶ دی‌ماه ۹۷ در سنندج بازداشت و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل شد. او روز ۲۸ اسفند ۹۷ با اتمام بارجوییها به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود.

دستگیری او در جریان بازداشت شماری از اعضای حزب وحدت ملی شاخه کردستان صورت گرفته بود و آن زمان مسئولان امنیتی به خانواده‌های این افراد اعلام کرده‌ بودند که “وابستگی این افراد به گروه‌های معاند و مشارکت‌شان در قتل یک راننده آمبولانس هلال احمر به نام «کوهسار فاتحی» برای اداره‌ی اطلاعات ثابت شده است و آنها منتظر هستند تا خود این افراد به آن اعتراف کنند.”

کوهسار فاتحی شامگاه جمعه ۲۹ تیرماه ۹۷ از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شد.

بر اساس گزارش دیگری از همین شهر، روز ۲۹ اسفند ۹۷، “کاوه بابامرادی” فعال محیط زیست با تودیع وثیقه‌ی ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است. او روز ۳۰ خرداد ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شده بود.

در خبری دیگر حکم پنج سال حبس “سحر کاظمی” از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” توسط قاضی سعیدی در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب سنندج به ٢٠ ماه حبس کاهش یافته است.

سحر کاظمی که سابقه‌ی فعالیتهای مدنی و محیط زیست را دارد، روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ۹۷ پس از یورش نیروهای وزارت اطلاعات بە منزلش بازداشت شده و روز شنبه ۳ آذر به صورت موقت آزاد شده بود.

او مجددا روز یکشنبه ۱۱ آذرماه پس از مراجعه به دادگستری سنندج بازداشت شد. نهایتا بهمن ماه از سوی دادگاه انقلاب این شهر به پنج سال زندان محکوم شده و سڀس به حکم صادره اعتراض کرد.

کاوه بابامرادی

زانیار ضمیران

سحر کاظمی

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com