ماف نیوز: آزادی موقت سه شهروند بازداشت شده در شهرستانهای سنندج و مریوان همزمان شد با احضار و بازجویی از یک شهروند دیگر از سوی اداره‌ی اطلاعات مریوان. یک شهروند هم در این شهرستان با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام به پنج سال حبس محکوم شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، “سلمان افرا” از اهالی روستای نی از توابع شهرستان مریوان از سوی دستگاه قضایی به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بە تحمل پنج سال حبس محکوم شد.

تلگرام ماف نیوز
سلمان افرا روز ۲۷ آبان ۹۷ از سوی نیروهای امنیتی در مریوان بازداشت شده و بعدها با اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت با تودیع وثیقه‌ آزاد شده بود.

از سوی دیگر روز چهارشنبه ۷ فروردین‌ ۹۸، “کامران قادری” ٢۵ ساله فرزند کاوه از اهالی روستای سردوش از توابع دهستان خاوومیرآباد مریوان مرتبط با برگزاری مراسمات استقبال از نوروز باستانی به اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار شده و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شده است.

همان روز دو تن از اهالی روستای تنگیسر از توابع دهستان میانرود در بخش سیروان شهرستان سنندج به نامهای “ولی نصیری” ۵۵ ساله و “افشار فتحی” ۲۶ ساله فرزند احمد هر کدام با تودیع وثیقه‌ی ۵٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

افشار فتحی در هفته‌ی دوم اسفند ۹۷ با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده بود.

ولی نصیری نیز روز سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۹۷ از سوی همین نیروها بازداشت شد.

در خبری دیگر از مریوان گزارش شده است که روز سەشنبە ۶ فروردین ۹۸ هم ”کارزان سردوشی“ فرزند محمد در روستای سردوش مریوان بازداشت و پس از بازجویی موقتا آزاد شده است.

افشار فتحی

کامران قادری

ولی نصیری

سلمان افرا

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com