در تاریخ یکشنبه ۲۸ بهمن ماه، دادگاه رضوانه محمدی فعال برابری جنسیتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه تشکیل شد. بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اجازه دسترسی به پرونده و یا دفاع از متهم به وکیل خانم محمدی داده نشده است. این نخستین بار است که فردی به چنین اتهامی در ایران محاکمه می‌شود.
رضوانه محمدی پیشتر در تاریخ ۱۲ شهریور ماه بازداشت و به مدت ۲۶ روز در بازداشتگاه ۲۰۹ تحت بازجویی بود؛ سپس در تاریخ هفتم مهر ماه به بند نسوان اوین منتقل و سرانجام در تاریخ ۲۸ام مهر ماه با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیونی به شکل موقت تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.
از جمله اتهامات رضوانه محمدی، «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تلاش برای عادی سازی روابط همجنسخواهانه» است.
پیشتر نامه‌ای جمعی از سوی گزارشگر ویژه‌ی حقوق مدنی، گزارشگر در زمینه‌ی مدافعان حقوق بشر، گزارشگر ویژه‌ی علیه شکنجه، گزارشگر ویژه‌ی ایران و گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان به دولت ایران فرستاده شده و خواستار توضیحات دولت ایران در خصوص مدافعان حقوق بشر از جمله رضوانه محمدی شدند.
شش‌رنگ دستگیری و صدور حکم براساس چنین اتهاماتی را محکوم می‌کند. اینگونه اتهامات خلاف موازین حقوق بشر و کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی است که جمهوری اسلامی می‌بایست بدان متعهد باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com