کتاب چهار جلدی «مکانی دیگر» رمانی علمی تخیّلی است. آنچه را که داستان در داستان این چهار جلد می خواهد بیان کند، چوانگ تسو در قرن سوّم پیش از میلاد به این صورت بیان کرده است: 

توّلد یک شروع نیست.. مرگ یک پایان نیست..هستی بدون محدودیّت است.. توالی وجود داردبدون آنکه بتوان نقطه ی آغازی برای آن متصوّر شد.. هستی بدون محدودیّت به منزله ی فضا است..توالی بدون آغاز به منزله ی زمان. تولّد هست.. مرگ هم هست..خارج شدن هست و داخل شدن هم هست…”

درباره ی کتاب:
شهری کوچک و آرام، با مردمش و زندگی ساده شان، دستخوش توفان حوادثی غریب گشته است. افراد به طرز مرموزی ناپدید می گردند و سرکردگان شهر در تلاش و جستجو هردم با صحنه هایی اعجاب انگیز روبرو می شوند….
وحال.. دزیره ی باستان شناس در نقشه ای قدیمی مکانی را می یابد که شاید روزگاری دریایی بوده…
شخصیت‌های داستان، زنان مهرویی با گیسوانی چون طلای ناب و آوایی سحرانگیز به لطافت حریر و به درخشندگی بلورکه همگان را شیفته ی خود کرده اند و دانشمندانی که به کشف و علاج بیماریهای کشنده مشغولند، جادوگونه با یکدیگر پیوند خورده اند.
داستان ما را به اعماق دریا می برد .. در شنهای ساحل سرگردان می کند و به نقب ها می کشاند! گذشته، حال و آینده یکی می شوند و به یکدیگر برمی گردند!
شاید نیرویی خداگونه  نه در آسمانها که در اعماق پر رمز و راز دریا ها، شهرزاد قصّه گو را به زبان آورده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com