بوسه، ترنسجندری که در ترکیه زندانی است بار دیگر برای اعتراض به وضعیت خود اعتصاب غذا کرد. او که به جبس ابد محکوم است، دوران حبس خود را در زندان تکیردا می‌گذراند. علت این اعتصاب غذا بنا به گفته‌ی وکیل بوسه “ارن کسکین” در حساب توئیترش، عدم توجه به درخواستش برای انجام عمل تطبیق جنسیت است. این اعتصاب از ۳۱ام ژانویه آغاز شده است.

تابستان گذشته نیز، او به دلیل عدم دسترسی به مراقبت‌های پزشکی اعتصاب غذا کرده بود که در روز ۳۸ام به دلیل حمایت‌های خارج از زندان اعتصابش را شکست.

بوسه می‌گوید: می‌خواهم از زندان تنم، آزاد شوم. او ۲۳ سال گذشته را در زندان سپری کرده، در دیدار با وکیلش می‌گوید: «می‌خوام بدنم را به عنوان یک زن ببینم، نمی‌خوام دیگر در این بدن زندگی کنم. معلوم نیست که چقدر دیگر زنده باشم و یا اینکه از زندان آزادم شوم».

این نخستین بار نیست که کسی از زندان درخواست تطبیق جنسیت دارد، پیشتر دیرن کوشکن هم به همین دلیل اعتصاب غذا کرده بود. او و بوسه سابقا در یک زندان، محبوس بودند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com