هر شروعی پایانی داردو تعطیلات پرطمطراق نوروز هم مستثنا نیست! حالا تنها چند روزی به پایان دو هفته زمان استراحت و تفریحبی دغدغه باقی مانده و فکر کردن به این موضوع خود می تواند موجب استرس شود.

در همه جای دنیا آدمهای زیادی هستند که با نزدیک شدن به پایان تعطیلات کم کم دچار استرس و نگرانی بابت شروع دوره جدید فعالیت های روزانه می شوند. این مشکل معمولاً در آستانه اتمام تعطیلات سال نو خودش را نشان می دهد و به «اضطراب بعد از تعطیلات» یا «خمودگی پایان تعطیلات» معروف است. در بسیاری از کشورهای جهان تعطیلات سال نو یا همان کریسمس یک هفته به طول می اجامد و حالا ما که در بهشت تعطیلات دنیا زندگی می کنیمو و این بار دو هفته ای هم راحت و بی دغدغه وقت گذرانده ایم شاید با غصه و نگرانی بیشتری بابت پایان تعطیلات و چگونگی بازگشت به روال عادی زنگی روبرو هستیم.

این چند راهکار و توصیه ساده به شما کمک می کند با پایان تعطیلات رسمی کنار بیایید و زودتر خود را برای ورود به فضای کار و کوشش در سال جدید آماده کنید:

یکم: در مورد مزایای شروع سال کاری جدید بیشتر فکر کنید. دوستانو  همکارانتان را دوباره خواهید دید و طرح‌های مورد نظرتان را به اجرا خواهید درآورد. موفقیتهای کوچک و بزرگ جدید در انتظار شما هستند و باید خود را برای روبرو شدن با آنها آماده کنید. قرار است که در سال جدید چیزهای بهتری یاد بگیرید و با آدمها و جوامع کوچک و بزرگ بیشتری آشنا شوید. از همین الان به راهکارهای جدید برای بهبود موقعیت شغلی و اجتماعی خود فکر کنیدو نقشه بچینید.

دوم: وقتی برنامه ریزی میک نید با جزییا به پیش بروید. اگر توصیه قبلی را بخواهید خیلی رویا پردازانه و بدون فراهم ساختن پیش زمینه ها عملی کنید دیری نخواهد انجامید که با چند شکست کوچک و بزرگ پس رانده می شوید. شاید سالهای قبل هم با چنین اتفاقاتی روبرو شده اید و بنابراین حالا از شروع فصلی تازه می ترسید. برای جلوگیری از رویارویی با شکست، باید برای با دقت جزییات برنامه های خود را ترسیم کنید. قلم و کاغذ بیاورید و یا با استفاده از اینترنت و مشورت خواستن از دوستانتان برای سال آینده برنامه ریزی کنید. فکر کنید که در آستانه فصل امتحانات هستیدو  میخواهید با یک برنامه ریزی مناسب نمرات خوبی کسب کنید. به دقت آنچه می خواهید و آنچه برای رسیدن به خواسته هایتان لازم دارید را بشناسیدو شرایط را برای موفقیت فراهم سازید.

سوم: قبول داریم که در ایام تعطیلات به علت فراغت و راحتی ارتباط بیشتر از همیشه دوستان و آشناسان را می دیدید و با آنها در ارتباط بودید اما از همین حالا به خودتان قول بدهید که ارتباطتان را با گروههای مختلف دوستان و همکاران و شبکه های انسانی تقویت کنید. موفقیت در کارها و برنامه های آینده شما بستگی به ارتباط سازی شما با اطرافیان دارد.از آنها برای پیشبرد اهداف شخصی یا مشترک کمک بخواهید و از قدرت اراده جمعی بهره بگیرید.

 

چهارم: برای متفاوت ساختن سال جدید خود از گذشته  و جذابتر کردن آن، برنامه های تفریحی، ورزشی و آموزشی برای خود بگذارید. حتماً لازم نیست که هزینه زیادی برای این کار در نظر بگیرید. با بودجه کم هم می توان ورزش کرد یا چیزهای جدیدی یاد گرفت که باعث شوند انگیزه شما بیشتر شود.

پنجم: از همین حالا به خود وعده جایزه بدهید. با خودتان برنامه ریزی کنید که در صورت موفقیت در یک پروژه کاری یا درسی به سفر می روید یا یک وسیله دوست داشتنی را برای خود تهیه می کنید. این موضوع باعث می شود انگیزه بیشتری برای شروع کردن برنامه های جدید داشته باشید.

ششم: شاید نگران وضعیت اقتصادی و پایین آمدن سطح درآمد خود در سال جدید هستید، خب از همین حالا به فکر پس انداز و صرفه جویی باشید. خودتان را وادار کنید تا مبلغ معینی از درآمدتان را پس انداز کنید تا در روز مبادا  به کارتان بیاید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com