نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۷ ؛ دو زندانی محبوس از زندان ارومیه که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب به اتهام ( عضویت و همکاری با احزاب کرد مخالف نظام ) محکوم شده بودند به صورت زود هنگام از زندان ارومیه ( دریا ) آزاد شدند.

به گزارش نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ دو زندانی محبوس در زندان ارومیه به نام های ” ایوب ساعدی ” و ” محمد خالدزاده ” که پیشتر به اتهام ( عضویت و همکاری با احزاب کرد مخالف نظام ) به حبس محکوم شده بودند به صورت زود هنگام از این زندان آزاد شدند.

یک منبع مطلع به نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ،گفت : آقای ایوب ساعدی که هفته ی گذشته از زندان آزاد شد اهل اشنویه و در سال نود و چهار بازداشت شده بود،وی عضو سابق سپاه پاسداران و از سوی دادگاه نظام شعبه ی یکم به ( اتهام عضویت و همکاری با احزاب کرد مخالف نظام ) به هفت سال جبس تعزیری محکوم شده بود که به صورت زود هنگام از زندان ارومیه ( دریا ) آزاد شد وی از سال نود و چهار در بند نظامیان این زندان زندانی بود.

از سوی دیگر محمد خالدزاده : دیگر زندانی محبوس در این زندان بود که روز جاری سه شنبه بیست و سوم بهمن ماه به صورت زود هنگام آزاد شد.

محمد خالدزاده، فرزند عادل در تاریخ بیست و یکم اسفندماه نود و پنج بازداشت و توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام ( عضویت در احزاب کرد مخالف نظام ) به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده و این حکم توسط شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی نیز عینا تائید شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com