نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ ؛ کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی مدرس دانشگاه و وکیل دادگستری که پیشتر از سوی نیروهای امنیتی در جلسه ی دادگاهی یکی از موکلانش  بازداشت شده بود در شعبه ی سوم دادگاه انقلاب ارومیه به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ روز یکشنبه بیست و یکم بهمن ماه نود و هفت ، کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی مدرس دانشگاه و  وکیل پایه یک دادگستری به نام ” مسعود شمس نژاد ” به اتهام ( تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی ) از سوی شعبه ی سوم دادگاه کیفری ارومیه به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع مطلع ضمن تایید خبر گفت : آقای شمس نژاد که یازدهم بهمن ماه به دادگاه احضار شده بود  در حین بازپرسی از ملاقات با خانواده و داشتن وکیل محروم بوده و ایشان از سوی دادگاهی ناعادلانه به این احکام محکوم شده است .

وی در ادامه گفت : اتهامات آقای شمس نژاد صرفا حمایت و دفاع از موکلین سیاسی وی بوده و اتهامهای وارده به ایشان واهی و وی هرگز از قانون تخطی نکرده و به رای صادره معترض می باشد.

مسعود شمس نژاد : در دوشنبه هیجدهم دی ماه سال جاری ، در حین دادگاهی یکی از موکلانش در دادگاه ارومیه بازداشت و بە بازداشتگاە ادارەی اطلاعات ارومیە منتقل شده بود.

 مسعود شمس‌ نژاد کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی مدرس دانشگاه وکیل دادگستری در سال نود و دو نیز سی و هفت ، روز را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپری کرد و سپس با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com