به جرات می توان گفت که اینستاگرام منحصر به فردترین اپلیکیشن مورد استفاده کاربران ایرانی است که البته بیشترین مخاطبان و کاربران آن در رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال قرار دارند؛ پایه و بیس این شبکه اجتماعی استفاده از تصویر به صورت عکس یا فیلم است.

 

در طی روزهای گذشته چند نفر از سلبریتی‌های زن اینستاگرام که در این شبکه فعالیت و تبلیغات می‌کردند ناگهان با حجاب کامل در این شبکه اجتماعی ظاهر شدند.

ویدئوها و تصاویر قدیمی همه آن‌ها حذف شده و ویدئوهای جدیدی ولی این‌بار با حجاب کامل منتشر کرده‌اند.

 

ساقی ، مهدیس و تینا که با نام شاخ های اینستاگرام شناخته میشوند همیشه به صورت کم حجاب یا کاملا بی حجاب بودند و تبلیغ و کسب درآمد می کردند ناگهان و در عرض چند روز با روسری در اینستاگرام حضور پیدا کردند و ویدئوهای قبلی خود که در آنها حجاب نداشتند را از صفحات خود حذف کردند .

 

مهدیس یکی از این شاخ ها در حسابش نوشت با رضایت قلبی به طرح سالم سازی فضای مجازی پیوسته و نوشته همگی باید در این طرح شرکت کنیم و حجابمون رو کاملتر کنیم .

 

مهدیس کارش سر زدن به رستوران ها و اغذیه فروشی هاست و البته مزه کردن ساندویچ ها …

 

تینا هم به سالن های آرایشی و زیبایی سر میزند و برای آنها تبلیغ میکن .

 

اما ساقی در مورد حجاب دار شدنش گفت : هر کسی توی زندگیش یه تلنگری میخورده که میخاد زندگیشو خوب کنه ! و من الان بهم تلنگر خورده و میخام درست زندگی کنم

 

این افراد که با داشتن صدها هزار دنبال کننده، از راه تبلیغات در اینستاگرام کسب درآمد می‎کنند در حساب اینستاگرام‌شان عبارت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران را نیز درج کرده‌اند.

 

اما در این میان پوشش خبری این اتفاق در میان رسانه بی بی سی فارسی و تبلیغ این افراد در این تلویزیون بسیار قابل تامل است.

 

این در حالی است که پیشتر بارها پلیس فتا با شاخ‌های فضای مجازی برخورد کرده و این رسانه به بایکوت خبری پرداخته است.

 

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی این موضوع را مطرح کرده اند که این افراد برای اینکه همه‌ی راهکارهای طنازی و معرکه گیری را رفته اند و دیگر دستشان خالی شده به حجاب که مسئله حساسی در کشور است، روی آورده اند. از سویی کاربران شبکه های اجتماعی نیز به این تغییر غیرمنتظره واکنش نشان دادند.

 

اما عده ای دیگر از کاربران سوالات دیگری برایشان ایجاد شده؛ سوالاتی چون:
آیا این افراد هم مانند مائده هژبری تنها برای انحراف اذهان عمومی از یک مسئله بزرگتر هستند؟
نقش رسانه بی بی سی در این میان چیست؟
تبلیغ این افراد در این رسانه چه معنی میدهد؟
آینده این افراد مانند امیرحسین مقصودلو (امیر تتلو) خواهد شد؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com