جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران

ریاست جمهوری

خیابان پاستور، میدان پاستور

تهران، جمهوری اسلامی ایران

 

از طریق ایمیل: rouhani@csr.ir، media@rouhani.ir

 

شماره مرجع ما: OGS/SMC/sz

 

۲۵ ژانویه ۲۰۱۹

 

جناب آقای روحانی، رئیس‌جمهوری محترم،

 

از طرف ۲۰ میلیون عضو فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل در اتحادیه ‌های کارگری صنعت ترابری در سرتاسر جهان، نگرانی عمیق خود از رفتار مقامات ایرانی با اعضا و فعالان اتحادیه های کارگری را به آگاهی شما می‌رسانم.

باخبر شدیم که در روز شنبه ۱۹ ژانویه ۲۰۱۹ سازمان صدا و سیما،  مستندی با عنوان «طراحی سوخته» پخش کرده است که از این طریق به غلط قصد داشته اند مبارزات مشروع کارگران «نیشکر هفت‌تپه» و دیگر کارگران ایران را نه تنها با احزاب اپوزیسیون خارج از ایران بلکه همچنین با منافع ایالات متحده آمریکا و اسراییل مرتبط نشان دهند.  اتهام دوم به دلیل هدف گرفتن اتحادیه‌ های کارگری، اهانت‌آمیز است.

ما بر این باوریم که بخشی از اطلاعات منتشر شده در این مستند ممکن است از اعترافات اجباری کارگران بازداشتی خوش نامی همچون علی نجاتی و اسماعیل بخشی به دست آمده باشد. اطلاعات معتبر نشان می‌دهد که این اعترافات از طریق تهدید، ضرب و شتم و شکنجه گرفته شده است. چنین مواردی که نقض حقوق ابتدایی انسانی می باشند باید فوری پایان یابند. از شما می‌خواهم که شکنجه را متوقف و این زندانیان را هرچه زودتر آزاد کنید.

«فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل» (ITF) به شدت نگران تمام اعضای وابسته به آی تی اف در سندیکای کارگران اتوبوس‌رانی تهران (سندیکای واحد) و به ویژه رضا شهابی و حسن سعیدی است، که مطلع شده ایم به نادرست در این به اصطلاح مستند به عنوان بخشی از «طرح  شکست خورده» در جریان اعتصاب معرفی شده‌اند. از شما می‌خواهیم که تضمین‌های فوری را برای حفظ آزادی و امنیت آنها ارائه کنید و منتظر دریافت این تضمین‌ها از سوی شما می باشیم.

ITF به پیگیری مساله نقض مستمر حقوق کارگران در ایران ادامه می‌دهد و به دولت ایران یادآوری می‌کند که، شما به عنوان عضو هیات مدیره سازمان جهانی کار و طبق مقاوله نامه های بنیادین آی ال او، موظف به تضمین آزادی تشکل و محافظت از فعالان اتحادیه‌ های کارگری و کارگران هستید.

توسل به شکنجه و اعتراف‌گیری اجباری علیه فعالان اتحادیه‌های کارگری نه تنها آشکارا مغایر حقوق اولیه انسانی بلکه ناقض اصول و پرنسیب های اساسی ILO است. علاوه بر تضمین‌های پیش-گفته، مایل هستم که از دیدگاه شما در این باره آگاه شوم.

 

از توجه شما سپاسگزارم و در انتظار پاسخ شما هستم.

 

با احترام،

 

استیفن کاتن (Stephen Cotton)

دبیر کل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل

 

رونوشت:

 

عالی‌جناب آیت‌الله حاج سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، contact@leader.ir

 

جناب آقای حمید بعیدی‌نژاد، سفیر فوق ‌العاده و تام ‌الاختیار، سفارت جمهوری اسلامی ایران، iranemb.lon@mfa.gov.ir

 

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران – شورای عالی حقوق بشر، info@humanrights-iran.ir

 

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، iran@un.int

 

آقای گای رایدر، دبیرکل سازمان جهانی کار (ILO)، ryder@ilo.org

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com