“سپاه پاسداران با استخراج غیر علمی اورانیوم از معادن کشور باعث پخش شدن مواد رادیو اکتیو کُشنده در مناطق مختلف ایران شده است, این آلودگی همراه با ریزگردها به سرتاسر ایران گسترش پیدا کرده است, و نه تنها خاک بلکه آبهای زیرزمینی ایران را هم به مواد رادیو اکتیو آلوده کرده اند؛ نمونه های آزمایشگاهی تهیه شده از بدن خزندگان حیات وحش ایران که توانایی جذب رادیو اکتیو را دارند, این آلودگی شدید و کشنده را ثابت می کند.
امروز آبهای شُرب شهرهای ایران, محصولات کشاورزی, گوشتی و لبنی به درجهء خطرناکی از مواد سرطان زای رادیواکتیو آلوده هستند و موجب سونامی سرطان و مرگ و میر عمومی خواهند شد. شرایط بحرانی محیط زیست و درجهء بالای تشعشات رادیواکتیو محیطی در سرتاسر ایران نیازمند توجه و یاری جامعهء جهانی است.”

قسمتی از مقالهء کاووس سید امامی, دریافتی از همکار او در دانشگاه اُورگان آمریکا که قرار بود در ژورنالهای بین المللی چاپ شود.
ولی متاسفانه او توسط سپاه بازداشت و در زندان به قتل رسید…

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com