ماف نیوز: یک شهروند بازداشت‌شده‌ در مریوان پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شد و همزمان یک شهروند در شهرستان سقز جهت اجرای حکم سه ماه حبس به زندان منتقل شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷، «سلمان افرا» ۲۲ ساله فرزند رحمت از اهالی روستای نی از توابع شهرستان مریوان با تودیع وثیقه‌ی ۵۰ میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه به صورت موقت آزاد شد.

تلگرام ماف نیوز
او روز ۲۷ آبان از سوی نیروهای امنیتی در مریوان به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت شده بود.

تا هنگام درخواست وثیقه، سلمان افرا نتوانسته بود با خانواده‌اش ارتباط برقرار کند و همچنین طی مراحل بازجویی، به وکیل هم دسترسی نداشته است.

از مصادیق مربوط به اتهام مورد ذکر اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

همزمان از سقز گزارش شده است که روز پنج‌شنبه ۲۷ دی‌ماه، «عطا رحمان‌زاده» ۵٠ ساله فرزند علی از اهالی روستای مزره از توابع بخش سرشیو جهت گذراندن دوران محکومیت سه ماهه‌اش به زندان سقز منتقل شد.

او ابتدا اردیبهشت‌ماه ۹۷ در شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب این شهر مورد محاکمه قرار گرفته و‌ از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. سپس حکم در دادگاه تجدیدنظر در سنندج به سه ماه حبس تعزیری تقلیل یافته و تأیید شده بود.

عطا رحمان‌زاده که در روز ۵ مهر ۹۶ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در سقز پس از بازرسی منزلش بازداشت شده بود، شامگاه ۲۵ مهر به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در سقز منتقل شده و نهایتا در اوایل آبان با تودیع وثیقه‌ی ۷۰ میلیون تومانی آزاد شد.

علت بازداشت وی، شرکت در جشن‌های خیابانی بود که شهروندان در پی برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق در برخی از شهرها به صورت پراکنده تدارک دیده بودند و متعاقبا بازجویی و بازداشت دهها تن را در پی داشت که برخی از آنان با حبس روبرو شدند.

«عطا رحمان‌زاده»

«سلمان افرا»

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com