انجمن روانشناسی آمریکا (APA) درگذشته دستورالعمل‌هایی برای روانشناس‌هایی که با اعضای گروه‌های خاص مانند زنان، یا اقلیت‌های قومی کار می‌کنند، منتشر کرده اما هرگز راهنمایی مختص به مردان و پسران منتشر نکرده بود که این مورد سرانجام در آگوست ۲۰۱۸ تغییر کرد. این دستورالعمل‌ها که در کل ۱۰ عدد هستند، این فرضیه را مطرح می‌کند که وقتی مردان توسط جامعه وادار می‌شوند تا از «ایدئولوژی مردانگی سنتی» پیروی کنند؛ اغلب دچار تأثیرات منفی روی سلامت روان و سلامت جسمی‌شان می‌شوند.
انجمن روانشناسی آمریکا تصدیق می‌کند که ایده‌های متفاوتی در رابطه با مردانگی در فرهنگ‌ها، گروه‌های سنی و قومیت‌های گوناگون وجود دارد؛ اما آن‌ها به موضوعات مشترک این ایدههای متفاوت از مردانگی مانند نداشتن رفتارهای منتسب به زنانگی، نشان ندادن ضعف، ماجراجو بودن، ریسک‌پذیر بودن و خشونت اشاره دارند.
هدف اصلی از انتشار این دستورالعمل کمک به مردان است تا با کنار گذاشتن کلیشه‌های سنتی آنچه باید مردانگی تلقی شود و دوری از مردانگی سمی زندگی سالم‌تری و شادتری داشته باشند.
جودی ی.چو، استاد دانشگاه استنفورد معتقد است که این دستورالعمل درک خوبی از نیازهای پسران دارد. پسرانی که اغلب توسط جامعه آموزش داده می‌شوند تا احساسات خود را بروز ندهند. او میگوید: همه ما با این نیاز و توانایی متولد می‌شویم که روابط شخصی نزدیک ایجاد کنیم؛ و این توانایی برای سلامت ما الزامی است. پس این چه معنایی دارد که ما پسران را از این نیاز ذاتی دور می‌کنیم؟
دستورالعمل‌های منتشرشده به این نکته توجه می‌کنند که مردان گاهی از کمک گرفتن از دیگران که شامل متخصصان حوزه سلامت نیز می‌شود، دوری می‌کنند زیرا این دریافت کمک ممکن است آن‌ها را ضعیف نشان دهد. حتی وقتی‌که مردان به دنبال دریافت کمک هستند، گاهی روانشناسان در تشخیص مشکلات آن‌ها دچار اشتباه می‌شوند. از این طریق که بیشتر به مسائل بیرونی بیماران مرد توجه می‌کنند تا اختلالات درونی. برای مثال مردان احتمال بیشتری دارد تا در مورد مشکلات سو مصرف دارو و مواد مخدر مورد تشخیص قرار بگیرند تا اختلالات درونی مانند افسردگی. به همین دلیل آموزش روانشناس‌ها نسبت به مشکلات مردان، مردانگی سمی و داشتن نگاهی بازتر و بهتر نسبت به بیماران خود امری مهم و ضروری است.
برای دانلود این مجموعه دستورالعمل‌ روی لینک کلیک کنید:
https://www.apa.org/about/policy/boys-men-practice-guidelines.pdf
متن بالا خلاصه این نوشتار است:
https://nyti.ms/2sguxOK

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com