ماف نیوز: یک کولبر بر اثر سقوط از ارتفاعات مرزی بیتوش در شهرستان سردشت جان خود را از دست داد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شامگاه دوشنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۷، یک کولبر به نام «هدی فقه محمودی» ٢۵ ساله فرزند کریم از اهالی روستای کوشگه‌دره از توابع خلیفان مهاباد بر اثر سقوط از ارتفاعات مرزی بیتوش شهرستان سردشت جان خود را از دست داد.

تلگرام ماف نیوز
او که از دهستان کانی‌بازار مهاباد جهت کولبری به مناطق مرزی سردشت می‌رفت، به‌ همراه گروهی از کولبران در کمین نیروهای مرزبانی افتادند و در پی تعقیب و گریز این نیروها از کوه سقوط کرده است.

جسد هدی فقه محمودی توسط ساکنین منطقه‌ی بیتوش سردشت پیدا شده است.

کولبری، شغل کاذب و مشقت‌باری است که مردم مناطق مرزی در نتیجه‌ی فقدان فرصتهای شغلی، به آن روی آورده و سالانه شمار زیادی از کولبران در اثر سقوط از کوه، مخاطرات طبیعی و یا در پی گشودن آتش از سوی نیروهای مرزبانی، کشته و یا زخمی می‌شوند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com