ماف نیوز: یک کولبر در مرزهای ارومیه و یک تن دیگر در سردشت در پی شلیک نیروهای مرزبانی زخمی شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، جمعی از کولبران از سوی نیروهای پایگاه مرزی بردوک از توابع صومای و برادوست ارومیه هدف شلیک مستقیم قرار گرفتند که در نتیجه یک تن به نام «نحو عبادی» ۲۴ ساله فرزند اسماعیل از ناحیه‌ی پا زخمی شد.

عکس از شبکه‌های اجتماعی


تلگرام ماف نیوز
نحو عبادی که به تازگی تشکیل خانواده داده است، جهت امرار معاش به کولبری روی آورده بود. او پس از مصدومیت، جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستانی در ارومیه منتقل شده و وضعیت جسمی وی وخیم گزارش شده است.

در خبری دیگر از سردشت گزارش شده است که در روزهای گذشته جمعی از کولبران در نقاط مرزی این شهرستان در کمین نیروهای مرزبانی افتادند و در پی گشودن آتش از سوی نیروهای مورد ذکر، یک کولبر به نام «احمد عزیزی» ٢۹ ساله فرزند نورالدین دچار مصدومیت شد.

در هر دو حادثه، در حالی که کولبران هیچگونه کالای قاچاقی همراه نداشته‌اند، در فاصله‌ی نزدیک و بدون اخطار قبلی به ظن حمل کالای قاچاق مورد شلیک قرار گرفته‌اند.

کولبری، شغل کاذب و مشقت‌باری است که مردم مناطق مرزی در نتیجه‌ی فقدان فرصتهای شغلی، به آن روی آورده و سالانه شمار زیادی از کولبران در اثر سقوط از کوه، مخاطرات طبیعی و همچنین در پی گشودن آتش از سوی نیروهای مرزبانی، کشته و یا زخمی می‌شوند.

پیشتر چهار نهاد مدافع حقوق بشر در گزارش مشترک خود اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۱۸ دست‌کم ۴۸ کولبر به دلیل عملکرد نیروهای نظامی و عمدتا بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند و ۱۰۴ کولبر نیز به همین شیوه زخمی شده‌اند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com