در ژانویه ٢٠١٨، ارتش ترکیه عفرین در شمال سوریه را مورد تهاجم قرار داد تا جمعیت کردنشین این شهر صلح طلب را به اجبار از سرزمینشان بیرون کند. در طی این تهاجم بسیاری از خانه های غیرنظامیان نابود، بیمارستان اصلی شهر بمباران و زیرساخت های اساسی اقتصادی تخریب شد. نیروهای اشغالی شمار زیادی از شهروندان محلی را ربوده و شکنجه و قتل عام کردند. صدها هزار نفر به ناچار خانه های خود را ترک کردند. اکثریت این جمعیت به “شهبا”، یک منطقه کوچک در جنوب عفرین کوچ نمودند. بسیاری از این مردم چندین ماه است که در اردوگاه های پناهندگان زندگی می کنند.

شرایط در این اردوگاه ها به خصوص به دلیل مواجهه با سرمای زمستان وخیم است. دمای هوا کاهش یافته و تقریبا هر روز باران می‌بارد. اکثر مردم در چادرها زندگی می‌کنند و به برق، سوخت و یا آب پاک دسترسی ندارند. کودکان، بیماران و سالمندان جزو آسیب پذیرترین گروه‌ها هستند.

اکثر سازمان‌های بین‌المللی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند به این منطقه دسترسی پیدا کنند. جامعه بین‌المللی در مورد این موضوع مهم حقوق بشری سکوت کرده است.

در ماه جاری، فعالان کمپین “حرکت زنان برای عفرین” در شمال سوریه (بخشی از کنگره‌ی ستار)، در اردوگاه‌های پناهندگان در شهبا بصورت داوطلبانه با پناهجویان دیدار و نیازهای فوری آنان را به ثبت می‌رسانند. حتی یک هدیه کوچک می‌تواند تفاوت‌های زیادی در زندگی یک خانواده آواره ایجاد کند.

داوطلبان starcongress@ وriseupforafrin@ در شهبا حامی آوارگان عفرین هستند. کمک‌های مالی شما آنها را قادر خواهد ساخت برای افرادی که همه چیز خود را از دست داده‌اند منابع ضروری مورد نیازشان را فراهم نمایند. لطفا جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به لینک زیر مراجعه نمایید.

در طی چند روز گذشته و در راستای اطلاع رسانی های قبلی، ما منتظر بودیم تا یک کمپین برای حمایت از پناهجویان ساکن شهبا در شمال سوریه راه‌اندازی نماییم.

حال تصمیم بر این شد در حالی که مردم نیاز به کمکهای فوری دارند بیش از این برنامه های خود را به تعویق نیندازیم. بسیاری از مردم از خانه‌های خود گریخته‌اند و این درحالی است که بسیاری از آن‌ها تنها چیزی را که با خود به همراه داشتند لباسشان یا شاید یک لباس اضافه برای مواجهه با سرما بود. ملزوماتی مانند پتو، کفش، لباس گرم کودکان، کتانی و وسایل پزشکی همچنان مورد نیاز است.

تا لحظاتی دیگر یک هشتگ جهت اطلاع رسانی در مورد این کمپین راه اندازی خواهیم نمود. لذا از یاری شما جهت پیوستن به این کمپین و اطلاع‌رسانی به دوستان و آشنایان صمیمانه تشکر می‌کنیم.

ما امیدواریم که این کمپین هر چه زودتر به پایان برسد تا در حالی که روزهای سرد زمستان را سپری می‌کنیم بتوانیم هر چه بیشتر به پناهجویان یاری برسانیم.

◾️انقلاب روژآوا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com