ماف نیوز: هوشمند علیپور و محمد استادقادر جهت حضور در دادگاه، از زندان سقز به سنندج منتقل شدند. اتهام آنها هنگام بازداشت «عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» عنوان شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، هژار علیپور برادر هوشمند علیپور، با تایید این خبر گفت: روز چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷، «هوشمند علیپور» و «محمد استادقادر» جهت حضور در دادگاه انقلاب سنندج، از زندان سقز به زندان سنندج منتقل شدند و گفته شده دادگاهشان هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد.

از راست «محمد استادقادر» و «هوشمند علیپور»

تلگرام ماف نیوز
این افراد در تاریخ ۱۲ مرداد ۹۷ به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» توسط نیروهای امنیتی در شهر سقز بازداشت شدند.

در تاریخ ۱۶ مرداد، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به پخش برنامه‌ای کرد که در آن این دو زندانی به نقش خود در حمله به یک پایگاه امنیتی واقع در سقز اعتراف می‌کردند. با این وجود خانواده‌هایشان گفته‌اند که اعترافات در نتیجه‌ی شکنجه صورت گرفته و ایشان اقدام مسلحانه‌ای انجام نداده‌اند.

هوشمند علیپور و محمد استادقادر روز ۲۸ آبان‌ماه پس از گذشت بیش از سه ماه از زمان بازداشت سرانجام از بازداشتگاه امنیتی اطلاعات سنندج به زندان مرکزی سقز منتقل شدند.

خانواده‌های آنها طی مدت بازجویی فقط یک بار در آبان‌ماه امسال در محل بازداشتگاه اطلاعات سپاه سنندج موفق به ملاقاتی کوتاه با آنها شده بودند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com